zondag 12 juni 2011

Kadootjes

Hoewel het leven nogal eens minder prettige verrassingen voor me blijkt te hebben, zijn er altijd weer lichtpuntjes om de zaak weer recht te trekken. Van de week kreeg ik van de jonge buurtjes met de biovolkstuin een krop sla, rucola en een zakje peultjes. Lief en lekker!!
Gister had ik er al meteen een beetje de pé over in, toen bij beneden komen er geen krant in de bus lag. Een gewoon abonnement is te duur, maar mijn weekendabonnement is me dierbaar omdat op die dagen de meeste bijlagen over boeken, cultuur en van alles wat interessant is, bij de krant zit. Deze krant wordt bezorgd door een wat wonderlijke familie, die in de auto(!!!)  kranten van meerdere signatuur rondbrengen. Ik krijg niet de indruk dat ze zelf veel lezen, maar het ergste is dat ze regelmatig falen, de verkeerde krant, incomplete kranten of helemaal niet en dan ook vaak niet nabezorgen,  zelfs na klachten.  Enfin gister eerst een boodschap op hun voicemail achtergelaten. Niets, Toen via de krant zelf een bezorgklacht gemaild. Niets. Omdat ik met mijn pootje, toch een stuk minder mobiel ben, had ik weinig zin om de halve (drukke) stad door te karren op zoek naar een winkel die er nog eentje had liggen. Hmf, donker wolkje. Een goede vriend belde en toen dit toevallig ter sprake kwam, stond hij in no-time voor de deur met een verse krant. Zo lief!!
Kijk dat doet een mens goed en zorgt voor acute zonneschijn!

6 opmerkingen:

  1. Een mens wendt ook zo aan een weekendkrant. Hier ligt altijd zondagochtend de zaterdagkrant in de bus van de buren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja soms zijn het de kleine dingen die goed doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nooit fijn om afhankelijk te zijn van anderen die hun werk niet secuur doen. Dan is zo'n vriend een geschenk uit de hemel zo'n dag. Fijn dat je dus toch je krant had :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier werd de krant gelukkig altijd stipt op tijd bezorgd. Bij mijn ouders was dat wel anders, die hebben hun krant opgezegd en een abo op een andere krant met een andere bezorger genomen, omdat de bezorging maar blééf falen. Ook na een jaar van bijna elke dag wel moeten klagen omdat er weer geen krant was (of pas een rond 10 uur, of pas 's middags...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om zulke buren en vrienden te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik krijg mijn krant altijd heel lief van een vriendin, die hem dan al gelezen heeft:))

    BeantwoordenVerwijderen