woensdag 1 juni 2011

Jeugddromen

Vroeger wilde ik archeologe worden of biologe , hoewel laborante of apotheker me ook wel leken. Drie van deze ambities van toen komen toch een beetje uit; ik mix steeds vaker mijn eigen cosmetica en huismiddeltjes en ook met koken experimenteer ik er lustig op los. Deze week maakte ik een nieuwe portie tandpoeder (bakpoeder met salie, mirre en pepermuntolie) een deo (kokosolie, jojobaolie, bakpoeder, en teatree, palmarosa en salie) en shampoo (geraspte olijfoliezeep,water,  bakpoeder, salie, rozemarijn en rozen). Heb ze nog niet goed uitgeprobeerd, maar het schenkt me grote bevrediging om lekker een beetje te rommelen en uitproberen. Dus de biologe gebruikt haar planten/kruidenkennis/ de apotheker de kennis van natuurlijke geneesmiddelen en ingrediënten en de laborante roert en stelt samen, met potjes en flesjes en roerstaafjes. .

4 opmerkingen:

  1. Het genoegen dat je beleeft, glimt door je woorden.Mijn jeugddroom om "juf"te worden kwam uit. Tijdens mijn werkend leven wilde ik graag meer tijd hebben voor koken en lezen. En dat is er nu.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt erg goed,
    ben benieuwd naar hoe het smaakt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verwoord Vlasje. Archeologe, hmmmm, dat zag ik ook altijd wel zitten, maar die scheikunde die je voor moest leren niet zo.
    Ik vind het ook heerlijk om mijn eigen cosmetica, sapjes, theetjes e.d te maken. Het maakt je niet zo afhankelijk van de commercie.

    BeantwoordenVerwijderen