vrijdag 17 juni 2011

Hekserig

Vandaag voel ik me hekserig. Niet alleen door de ontbrekende kroon, maar omdat mijn kruiden zo hard groeien dat ik dezer dagen een hoop te drogen ga hangen om er later nog eens plezier van te hebben. Inspiratie, behalve bij James Wong , vind ik bij Mellie Uijldert en vele van mijn kruidenboeken. Ook sites als hemelse kruiden, herbasanitas, natuurlijkerwijs  en kruidenkorf zijn informatief en zo zijn er nog tientallen anderen. Kruiden voor in het eten, in bad, als medicijn, als thee en in cosmetica. Onuitputtelijk. Als kind was ik er al door gefascineerd en dat is altijd zo gebleven.

7 opmerkingen:

  1. Vertel je later nog wat het allemaal geworden is? Ben benieuwd! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, muntthee of muntbad, goed idee om ze te drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stap heb ik nog niet gemaakt. Het blijft bij potjes in de vensterbank.Ruik je die drogende kruiden ook? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "De schone heks" was een leuke serie. Jij bent vast ook zo'n leuk exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Eucalypta, heb je ook zo'n kookpot boven het vuur? ;-) Nu nog een vlierstokje en een boek met spreuken. Ja, je begint er zelf over hoor :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha, hier hangen ook de eerste bossen citroenmelisse te drogen:))

    BeantwoordenVerwijderen