dinsdag 7 juni 2011

Frisse wind

De stevige wind van de laatste dagen heeft veel schoongeblazen, ook in mijn hoofd. Het is regelmatig nodig even alle geestelijke ramen open te zetten en flink te luchten, want anders laten allerlei emotionele gebeurtenissen zoveel stof achter dat de boel dreigt te versomberen. Nou ben ik gelukkig niet zo'n erge sombervrouws, maar in de laatste tijd was er nogal wat afscheid en rouw en verdriet. Dat laat sporen na, en dat is ook een natuurlijke zaak, alleen moet het niet vast gaan zitten. Om me heen zijn een paar mensen die nogal van het halflege glas zijn en dat kan ook op jezelf zijn uitwerking hebben. Ik heb het weer helder en kan in vrede met wat is verder.
Ik herlees op dit moment de boeken van Jean Auel over de Aardkinderen, ben nu halverwege deel 2, en voel me een beetje als Ayla in haar paardenvallei. Sterk in mezelf, vol verwondering naar het leven en de natuur kijkend.
Trouwens, voorheen haakte ik altijd af in deel 4, en deel 5 bezit ik niet, zeker nog niet het nieuwe deel 6. Zou het dit keer anders lopen ?

9 opmerkingen:

  1. Betreft de serie heb ik precies hetzelfde. Deel 4 las ik maar gedeeltelijk en deel 5 vond ik niet om doorheen te komen. Gelukkig leende ik ze in de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er niet doorheen komen, vind ze te langdradig. Terwijl het onderwerp me reuze boeit hoor. Het zal wel aan de schrijfstijl liggen. Lees ze in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze alle 5 en ook uitgelezen. Nu staat deel 6 op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben halverwege deel twee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben na deel 2 al gestopt, vond het toen erg meer van hetzelfde. Maar het eerste deel vond ik super. Alleen dan word zo'n idee zo uitgemolken en vind ik het niet meer zo boeiend...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deel vijf vond ik zo mooi Vlasje. Het laatste deel heb ik nog net gelezen,toen het kon.Ook mooi,maar dom,ik had een bepaalde voorstelling van de afloop. En die is heel anders.Ik kan soms aan de dijk lopen in de vroege ochtend en me een cro-magnon mens voelen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herken het ook; het onderwerp is ontzettend interessant, maar na een tijdje wist ik al die omgevings-beschrijvingen wel (daar scande ik al snel doorheen bij het eerste deel) en hoe verliefd ze waren wist ik op een gegeven moment ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Vlasje, wat een herkenbaarheid op jouw blog. Licht leven temidden van zwaarheid, wat heb je dat mooi omschreven.
    Ik ken de boeken niet maar wie weet komen ze op mijn pad.
    groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig, ik ben net de hele serie van de Zienersboeken en van de Nar aan het herlezen (Robin Hobb). Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen