vrijdag 3 juni 2011

Enge bacterie

De media zijn er maar druk mee. Een bacteriebesmetting!! Natuurlijk is het raar en als je getroffen wordt is het behoorlijk belabberd, maar is er niet veel hysterie bij? Al heel lang wordt voor lief genomen dat vlees uit de bio-industrie vol zit met bacteriën, hormonen en ander onwenselijk spul, maar vrijwel niemand stopt met het eten van vlees en kip. Salmonella? Ach , hebben we goede medicijnen tegen (dus weer een industrie die er geld aan gaat verdienen). Resten van giftige bestrijdingsmiddelen, E-nummers  en andere rotzooi in onze voeding? Maar het is echt veilig, roept de overheid, het zijn maar zulke verwaarloosbare hoeveelheden..... Veel stoffen zijn nog nooit goed onderzocht en ook wat ze in combinatie met elkaar doen is niet bekeken. Maar een enge bacterie en dan nog wel (misschien, want zeker is het niet) op groenten; paniek, we kopen het niet meer, eten het niet meer, zonder te weten hoe de vork in de steel zit.
Ook in mijn groenten/fruittas van ODIN vond ik een waarschuwing om groenten toch maar goed te wassen. Zeker, voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast maar is de oorzaak nou misschien juist gelegen in de klakkeloze toepassing van antibiotica, bestrijdingsmiddelen en/of chemicaliën? Als twee bacteriestammen tot een nieuwe uiterst linke gaan fuseren, hoe komt dat?
Ik blijf gewoon eten wat ik altijd eet, neem geen extra voorzorgsmaatregelen en vertrouw op mijn instinct dat zegt; als je bio eet en geen gekke dingen doet, zal het wel loslopen. Mocht het noodlot je toch treffen, ja dan heb je pech, net zoals mensen die een rottig virus oplopen, gewoon pech hebben. Onder een auto komen is nog steeds aannemelijker. 

11 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens. Ik blijf ook gewoon eten wat ik altijd eet, ook komkommers, tomaten, aardbeien en wat nog meer verdacht wordt. De media kloppen alles op en veroorzaken paniek, ten koste van een hele bedrijfstak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijkt dat komkommers nu helemaal niet de oorzaak waren. Wat dan wel - dat is nog onbekend, maar ik vermoed toch het (kippen)vlees.

    Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik dat niet meer eet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad massahysterie....en heel erg voor de groentetelers die het al niet makkelijk hebben
    door de droogte...en nu dit weer..
    Ik blijf ook alles eten....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik blijf ook maar gewoon doen:-)

    da's al moeilijk genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Men vergeet vaak te melden dat de meeste slachtoffers al een zwakke gezondheid hadden. Hoe dan ook natuurlijk heel triest als je zo aan je einde moet komen. Maar ook triest vind ik die massa's doorgedraaide komkommers en andere groenten die niet eens de oorzaak blijken te zijn. Kapitaalvernietiging en doodzonde van dat kostelijke eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er wordt vergeten dat bv de griep ook jaarlijks dodelijke slachtoffers maakt.Alleen,dat men de bron niet weet en het een nieuwe stam is,vind ik verontrustend.Ik ben benieuwd of ze die bron vinden en of men het eerlijk zal bekendmaken.Verder was ik mijn groenten iets beter en eet alles. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blijf ook gewoon alles eten maar ben er nog meer op gefixeerd dat ik groentes uit Nederland eet. Want ik raak er steeds meer van overtuigd dat het gezeul van eten over grenzen heen, daar waar dat compleet onnodig is, problemen geeft. Waarom anders die paniek om komkommers, dat geeft toch te denken. Ook al ligt het daar helemaal niet aan, het systeem deugt natuurlijk helemaal niet. En eigenlijk weten we dat met z'n allen wel maar o wee als je aan handelsbelangen komt. Ach ja, onze onverkoopbare Nederlandse komkommers zijn nu wel ineens heel goedkoop! Hoeveel komkommers krijg je nog extra verkocht aan de Nederlanders?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook iemand die gewoon alles blijft eten. Ik heb erg te doen met de telers, zeker omdat ze de dupe zijn van massahysterie. Het liefst zou ik nu gevoelsmatig direct bij hen (bij het bedrijf zelf) daar mijn groente willen kopen ter ondersteuning/bemoediging voor hun. Geen idee of dat zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nieuwe levensstijl kijk eens op; http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&c=1. Er zijn heel veel biologische boerderijwinkels. Fijn voor de boeren!

    BeantwoordenVerwijderen