maandag 6 juni 2011

De kleine prins

Een stukje verderop woont een jong stel , en hun zoontje. Het zijn leuke mensen, vol frisse ideeën en artistieke talenten. Het zoontje is net De Kleine Prins uit het bekende boekje van  Antoine de Saint-Exupéry. Ze hebben een volkstuin, bij Huisduinen , en gister kreeg ik een krop eigengekweekte sla. De kleine prins liep hier alle katten te aaien en met ze te spelen. Het is een lust voor het oog en ook de katten lieten hem zijn gang gaan. Het stel katten dat ik heb, lopen gewoon weg als ze het niet leuk meer vinden. Koekie is zo dol op aandacht dat hij zich alles laat aanleunen, als hij maar in de picture is. Het prinsje is nog in de zeer aanbidbare leeftijd en ziet de hele wereld als een spannende film. Kortom, fijn om deze mensen te kennen en dat bezoek was een feestje.

6 opmerkingen:

  1. Leuk he,zo'n ventje. Soms vind ik het gewoon jammer,dat alle buurjongetjes intussen volwassen kerels zijn.Dat is dan een heel ander contact. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zou je willen dat ze zo aanbiddelijk bleven .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief! Leuk als je zulke buren treft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk zulke mensen en kinderen da's genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op De Kleine Prins. En de Vos. En de Roos. Ik ben er dol op.
    Lees ik heel vaak voor aan mijn kids. Alleen het einde niet... Ze zijn nog te jong.
    Mijn Jongste lijkt er ook sprekend op.
    Leuk als je zulke leuke buren hebt.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om zulke bijzondere mensen vlakbij je te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen