woensdag 15 juni 2011

Bloggies

Wat inspirerend toch elke keer, alle blog's lezen. Vandaag springen er een paar uit; Frugal Leven wil de reclameslogan;s van ham.sterweken enzo doortrekken naar thuis; weken een thema van soberheid meegeven. De ene  week geen snoeperij , de ander geen luxe drankjes. Goed en slim bedacht!
duurzaam-sparen pleit voor versobering, want moeten we nu echt zo vaak een koekje/snoepje/drankje/sapje en verwijst naar een mooie  pdf hierover. Als nummer 1 eindigt vandaag (roffel van drum!!!!!!!)  Valhalla, die een heerlijke humor tentoonspreidt ten opzichte van te streng voor jezelf zijn en doorschieten in je idealen. Daar ben ik het ook van harte mee eens. Af en toe de teugels laten vieren en daar geen schuldgevoel over hebben is naar mijn idee zeer gezond en te vast in de leer zijn, maakt eerder dat je een verzet voelt opborrelen. Bovendien is zaken relativeren en met humor bekijken van levensbelang. Ik las ergens dat dictators zoals Hitler, Stalin ,Mao en Khadaffi absoluut geen gevoel voor humor hebben. Dat pleit voor een lekkere onafhankelijke geest die af en toe de lach laat waaien.

7 opmerkingen:

  1. Humor is heel erg belangrijk! Ook in relaties. Om elkaar lachen is beter dan elkaar bespotten of bevechten. Zo maken wij thuis grapjes over gezond eten bijvoorbeeld. Dan roept mijn man:" Getver, alwéér biologisch!?" (juist omdat hij het heerlijk vindt) Of mijn dochter zegt heel cru:" Ik heb een kaassoufflé gegeten, nu word ik vast ernstig ziek. Straks maar snel een cranberriesapje nemen". Door zaken in het belachelijke te trekken houden we de lol er in. Nu houden wij van absurde humor die niet iedereen kan waarderen maar wij varen er wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met jullie beiden eens. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ja dat lachen is ons niet vreemd en is belangrijk. Als iets niet te eten is zeggen we hier "Hhmmm dat smaakt wel heel erg gezond".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is het wel eens jammer,weinig koopzin te hebben. IK kan nu weer naar een winkel fietsen. Wilde mezelf verwennen met een truitje. Maar het enthousiasme ebde weg,ik heb niets nodig.Het werd gratis naar de Schelde kijken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geblogd!
    Humor is het eerste testje bij hele jonge kinderen hoe intelligent ze zijn. Want voor humor is heel wat nodig.
    Leuk dat je m'n voornemen om de super-sober-weken in de testfase te gooien zo leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Husband houdt van humor. Ik zeg wel eens dat hij het uitgevonden heeft.

    Het is inderdaad heel belangrijk.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een mooi postje, humor is de pleister van het leven hé, en kost niks:-)

    BeantwoordenVerwijderen