vrijdag 27 mei 2011

Vreugde en verdriet

Vandaag was het opeens herfst, regen, wind, koud. Goed weer om binnen te klussen en om me in alle rust voor te bereiden op de Dag van de Muziek die morgen weer plaatsvindt. Het is altijd een mooie happening, met op heel veel lokaties in het Centrum muziekgroepen, koren, jazz, blues, pop, shanty, klassiek, country etc en overal gratis te bekijken/beluisteren. Er zijn altijd zat terrassen en overdekte gelegenheden om  bij  alle soorten weer muziekplezier te beleven. Ik beleef er altijd veel plezier aan om een paar uurtjes heen te gaan. Hoewel ik per scootmobiel ga, en dus mijn eigen stoel mee heb, is het vaak toch erg vermoeiend voor mij, dus vandaag rust ik op voorhand. Zondag ook uitrusten want maandag wordt de zus van een goede vriend begraven en ik ga er heen. Dat zijn gebeurtenissen die ook geestelijk veel energie vragen. Voor de vrouw in kwestie werd het een lijdensweg, dus is ze verlost, voor de mensen om haar heen is het toch een verlies met verdriet. Die Muziekdag is voor mij een oplader, want tussen alle droefheid toch even schoonheid en vreugde. Ja dat is het leven, alles naast en door elkaar heen.

3 opmerkingen:

  1. Sterkte maandag, en morgen veel plezier.
    Zulke dagen vreten energie, maar muziek geeft ook voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morgen wens ik je veel plezier en voor maandag sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laad goed op morgen. Sterkte maandag,hoewel dat ook een mooie waardevolle bijeenkomst kan zijn. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen