zondag 15 mei 2011

Vlasje doet maar wat.

Dit weekend had ik uitgeroepen tot relaxweekend omdat vorige week wat roerig verliep en ik erg moe was. Vrijdag kwam mijn vriendin de voetreflexzonetherapeute en heeft me behandeld. Mijn enkel slonk weer een paar millimeter en ik knapte zienderogen op en sliep als een bos roosjes. Het gevolg was dat ik toch een beetje aktief werd en twee potten zalf fabriekte (1 als kadootje voor de man van een vriendin die zere handen heeft), een flacon huidolie mengde en heerlijk badderde met mijn eigen luchtjes en verwennerijtjes.
Ik had een overschot aan (gekregen) bioyoghurt, waarvan ik een pot hangop maakte. Dat verwerk ik dan weer als verse kaas met kruiden of als toetje met fruit. Een flinke hoeveelheid groenten die dreigden te verouderen, verwerkt tot een pan groentepureesoep met een restje gierst erdoor (en lekker!!!) en een deel tot een soort boterhamsmeersel. Vraag me nooit hoe ik het precies doe, want dat zijn  ingevingen van het moment, door proeven en maar wat met losse hand kruiden op smaak gebracht. Reproduceren kan ik het nooit precies, maar volgende creaties worden geïnspireerd door de ervaringen van zulke experimenten.
Kortom; Ik heb me heerlijk vermaakt.

6 opmerkingen:

  1. Wat moeten er in jouw keuken heerlijke geuren hebben gehangen.Wat een goed idee hangop maken van een teveel aan yochurt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker weekendje zo. Dat geknutsel in de keuken herken ik. Soms verzin ik ter plekke een 'recept' maar namaken kan ik het vrijwel nooit. Het gekke is dat het vaak de lekkerste gerechten worden die je toch wel vaker wilt maken. Dus soms schrijf ik het naderhand, bij benadering, op. Zo is hier een keer gevulde pompoensoep ontstaan: uit restjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dont belief I undеrstand thіs 2 b purfectlу honest.
    Maу av to look other plасе to for help.


    Review my pagе: long term cash loans for bad credit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Υou go ovеr this much more cleаrlу thаn
    I myѕelf could - perhaρѕ why I dοn't have a thriving blog!

    Feel free to visit my weblog: loans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yеаh, Wіll do - I'll add them next weekend, when I've gοt a couρle of hours frеe.



    Мy pаge - wiki.sylph.ws

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Coulԁ do wіth readin sοmе mоre ѕtuff
    on this - any opіnions on аnything to read or what fоrums
    I сoulԁ ϳοin?

    Alѕо viѕіt my blοg ρost .
    .. personal loans bad credit

    BeantwoordenVerwijderen