zondag 15 mei 2011

Vanessa 2

Begonnen in het boek Groen, Groener, Groenst en het is leuk om te lezen. De dame is vol humor en maakt zich regelmatig vrolijk over mensen die, in haar ogen,  een uiterst groene doodserieuze, humorloze freaky cult vormen en waar ze, toch groen levend, niet echt bij wil horen. Herkenbaar dus. Ik ben met haar eerste maand, maart 2007 bezig, en kom tot de ontdekking dat het vrijwel rechtstreeks uit haar blog komt, maar dan een selectie eruit. Omdat het blog nog steeds on-line staat, vind ik het leuker om dat te lezen naast het boek, omdat juist op de, in het boek weggelaten,  posts veel leuke info staat. Het is Engelstalig, dus niet voor iedereen vlot leesbaar, maar ik vind het een leuke aanvulling. Natuurlijk zijn van de 366 veranderingen die ze opvoert, niet allen bruikbaar, soms zijn de oplossingen die ze vindt hier niet verkrijgbaar, en vele dingen zullen een beetje consuminderaar al lang doen. Maar het is grappig om de weg te volgen die ze aflegt.

4 opmerkingen:

  1. Ik word heel benieuwd.Fijne lees-zondag. Ik ga één hoofdstukje lezen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga vandaag in vrij minuutje op haar blog kijken. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie boekentip. Ik ga 'm ook lezen. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leest als een trein en net als je denkt dat je al heel erg groen bezig bent gaat zij nog een stapje verder. (soms ik) En ze beschrijft het met een hele vette knipoog zodat het niet te zwaar wordt maar toch steeds fanatieker.
    Veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen