woensdag 18 mei 2011

Tuincentrum

Voor de tweede maal dit jaar naar het tuincentrum geweest met buuv en haar auto. Een snoeptomaatje, een aardbeienplant, wat kruiden en kleine margrietjes, was mijn oogst. Zij kocht wel wat meer, maar heeft ook een ruimere knip. Ik zie altijd veel wat mijn begeerte opwekt, mooie hortensia's, kamerjasmijn, olijfboompjes etc, maar weet me te beperken tot wat ik echt wilde hebben en nog wat verwennerijtjes, die niet al te duur zijn.
De prijzen zijn vaak echt schandalig. Ik wacht wel op kofferbakmarkten, stekjesmarkten en dergelijken want dat scheelt veel.
Tegenwoordig kopen mensen vaak planten die na de bloei of bij gebrek aan goede verzorging wat minder mooi geworden , weer worden weggegooid, als versleten accessoires. Dat kan ik slecht verkroppen. Ooit zag ik op tv een dame die planten redde van de vuilnisbak en ze weer opkweekte, met verse aarde, mest en veel liefde. Haar appartement was wel een soort rimboe geworden, maar er sprak ook veel mededogen uit. Ach gossie.

3 opmerkingen:

  1. Ik word ook hebberig in een tuincentrum. Denk dan,dat ik alle kruiden wel zal gebruiken. Ze ruiken vaak zo lekker. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook altijd trots wanneer ik een armetierig plantje nieuw leven heb ingeblazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is dat! Ik ga op het kerkhof altijd kijken
    op de vuilnishoop en ik durf zelfs in de vuilnisbak
    kijken (als er niemand in de buurt is weliswaar :)
    Daar liggen dikwijls supermooie mandjes, potjes
    en ook bloemetjes in die bij mij in de tuin nog
    een tweede leven krijgen..
    Ik doe ook bloemschikken dus die mandjes en potjes komen ook van pas...de nieuwprijs staat
    er dikwijls nog in....In het voorjaar vind ik
    heel dikwijls bolletjes van uitgebloeide narcissen en hyacinten. Ik zet ze in de tuin en volgend voorjaar bloeien ze opnieuw..
    Na de kersttijd vind je er ook mooie kerstballetjes en andere prullaria die in bloemstukken zaten...die krijgen bij mij ook
    een tweede leven in bloemstukjes het jaar erna...
    Zo zonde wat mensen allemaal weggooien....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen