donderdag 12 mei 2011

Spiegelen

Al sinds ik mijn scootmobiel kreeg, ruim tweeënhalf jaar geleden, heb ik een haat-liefde verhouding met het ding. Haat, omdat ik me er nooit echt veilig op voel, het is instabiel en onhandig en er is al een paar keer wat mis gegaan, waardoor ik pijnlijk viel. Liefde, omdat ik weer het huis uit kan en mijn actieradius enorm vergroot is. Ook boodschappen is geen probleem meer. Wel kwam ik er steeds meer achter dat mijn artrose en reuma me in de weg zitten bij bv omkijken. Al een paar keer had ik om een achteruitkijkspiegel gevraagd, maar daar werd lauwtjes op gereageerd. Toen ik een paar dagen een vervangende scoot mocht gebruiken, met spiegel,  merkte ik dat zo'n spiegel een stuk scheelt.
Laatst ontving ik het nieuwe verzekeringsplaatje met een brief dat ik het erop kon laten zetten door de servicedienst en heb ik gebeld, want de stoel stond scheef en ik wilde toch wel erg graag een spiegel omdat ik afgelopen week weer bijna onder een achterop komende bus zat, die ik echt niet had gezien. Ik kreeg te horen dat ik zo'n spiegel apart moest aanvragen via de WMO, omdat het een extra voorziening was. Enfin, meteen een mail gestuurd en toen belde er iemand dat er eerst gekeken moest worden of ik zo'n spiegel wel echt nodig had.....Gister kwam die man en zette zonder verdere discussie ofzo er meteen een spiegel op, want volgens hem zitten die er tegenwoordig standaard op, omdat het gevaarlijk is zonder........... Ook repareerde hij de stand van de stoel, maar vandaag komt er iemand om het verzekeringsplaatje erop te zetten. Tja, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan, nietwaar. Van de man van gisteren hoorde ik dat mijn type scoot (was al een tweedehandse toen ik hem kreeg) al uit produktie is en dat ik na vijf jaar gebruik in aanmerking kom voor een nieuw en stabieler type, tenzij ik via de WMO zou vertellen dat ik bang ben te vallen met dat ding, na eerdere ongelukjes. Ook het stuurmechanisme, waar je snel met jas of tas aan blijft hangen, waardoor je ongewenst gas geeft (levensgevaarlijk), kan aangepast worden. Daar zal ik de man van vandaag maar om vragen. En bij de eerstvolgende keer dat er iets niet goed gaat, vraag ik een nieuw model aan.

3 opmerkingen:

  1. Lang leve de bureaucratie. Wat een ongelooflijke oenen lopen er rond. Het is toch logisch dat een spiegel meer veiligheid biedt. Je zou er moedeloos van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je met instanties en regeltjes te maken krijgt heb je veel geduld en humor nodig. Sterkte met je traject van aanvragen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff ... daar heb ik nou echt bewondering voor, met dat soort dingen om kunnen gaan en er toch nog vrolijk onder kunnen blijven!
    Ik geloof dat ik vandaag vlasleeuwenbekjes vanuit de bus zag (kan dat al?) en ik moest gelijk aan je denken.
    Groetjes,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen