woensdag 25 mei 2011

sapperdeflap

Wat zijn groentensappen toch een oppepper! Als ik om de dag een halve liter sap drink, heb ik echt geen behoefte aan Rooie Stieren of koffie of een borrel. Het helpt om mijn groente/vitamine/mineralen inname omhoog te krikken, zeker op dagen waarop ik minder aan uitgebreide kookkunsten in staat ben. Mijn groentenla heeft nooit last van verleppende restjes en ook gekregen groenten of fruit vindt altijd zijn weg bij mij.Ook hier eigenlijk geen recepten, ik mik er maar in wat er ligt en wat me lekker lijkt, op smaak brengen moet je het net zo goed als een salade, met dezelfde ingrediënten, makkelijk en lekker om mee te variëren. Ik voel me altijd heel puur en zuiver als ik zo'n green shot heb genomen, en veel werk is het niet. Jammie. Ook smoothies zijn zomers welkom. Ook daarbij geldt dat alle fruit opgaat en ook gevonden of gekregen vruchten een goede bestemming krijgen. Bij mij gaat er altijd wat yoghurt of kwark (al dan niet van geit of soja) door om de opname van de suikers wat terug te dringen, net als een lepel lijnzaadolie en wat gemengde pitten. Citroenmelisse of basilicum zijn lekkere kruiderijen net als kaneel of een scheutje rozen- of oranjebloesemwater. Moedertje natuur verwent ons maar!

2 opmerkingen:

  1. Voel je je dan ook zo rijk,als je met zo'n tas bio-vitamientjes thuiskomt? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn ook verslaafd aan sapjes. Nu ik een uitgebreide keukenmachine heb met sapcentrifuge kan mijn oude sapcentrifuge weg. Daar bleef erg veel pulp in achter dus gebruikte ik al niet veel. Alleen dus eventjes wachten op het nieuwe onderdeel :(
    Ik heb nu met Koekel Chrome ingelogd en hoop dat ik nu wel kan reageren.

    BeantwoordenVerwijderen