zondag 29 mei 2011

Rommelzondag

Normaal luister ik van 8 tot 10 uur naar Vroege Vogels op de radio en doe ondertussen de Odin-bestelling en mijn administratie. Dan kijk ik naar het mooie VPRO-muziekprogramma Vrije Geluiden waarin heel mooie en verrassende muziek in allerlei genres aan bod komt waarna Wim Brands schrijvers interviewt. Een heerlijke routine. Vandaag liep alles een beetje anders; ik sliep tot 9.15 uur, heb wel radio geluisterd, maar de administratie blijft wachten. Vrije Geluiden was geschrapt en toen het boekenprogramma begon kreeg ik telefoon en een buurman die een klusje voor me wil doen. Vandaag verzorg ik de buurkat en er was een rommelmarkt in de tuin van RK-kerk vlakbij. Daar scoorde ik 4 stoelkussen in rood-gele ruit voor samen 2 euro. En nu ga ik voorlopig in de relaxstand met straks de laatste etappe van de Giro op tv. Ik vind het heerlijk om bepaalde routines te hebben, maar hang er niet dermate aan dat ik van streek raak als er iets anders voor gaat. Routine zorgt voor structuur en is vertrouwd, verandering schudt je wakker en laat je anders naar zo'n dag kijken, ook niets mis mee.

1 opmerking: