zaterdag 14 mei 2011

Green as a Thistle

Dat is de titel van een blog van de Canadese verslaggeefster Vanessa Farquharson die haar ecologische voetstap wilde verminderen en zo een jaar lang elke dag een groene gewoonte toevoegt aan haar leefpatroon. Inmiddels is dit blog er nog steeds nadat ze in 2007 startte met haar zoektocht naar een groener leven. Ze is duidelijk helemaal om en hoewel niet alle dingen een blijvend goed idee bleken te zijn, is haar leven enorm veranderd. Over haar eerste jaar schreef ze een boek "Sleeping Naked is Green"dat in het nederlands is vertaald als Groen, Groener, Groenst. Via Mp heb ik het net aangeschaft en ligt het glimmend van plezier op me te wachten. Volgend de beschrijvingen zeer humorvol en niet weg te leggen. Ik verheug me, om naast de weekendkrant en de achterstallige lektuur van deze week, in het boek te beginnen in dit relaxweekend. Ik zal verslag doen als het uit is.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek al gelezen maar verklap nog niets...
    Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, we kunnen weer bloggen. Fijn leesweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zocht het al in de bieb. helaas,het is er niet. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel benieuwd naar je verslag!
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke (lees)tips heb je toch altijd. Deze wil ik ook lezen! En omdat ik lezen stukken leuker vind dan TV kijken komt dat goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen