zaterdag 28 mei 2011

Gewenste intimiteiten

Zoals ik al eerder schreef ben ik overgegaan op het gebruik van olijfoliezeep als badschuim/shampoo en voor de dagelijkse verzorging. Ook maak ik eigen zalfjes en oliën en tandpoeder. Nu ik daar al wat langer mee bezig ben stijgt mijn enthousiasme. Mijn huid en haar gedijen prima en allerlei vroegere euveltjes trekken weg. Bovendien voor een speciaal probleem lijk ik nu de definitieve kuur gevonden te hebben. Het is een heikel onderwerp, maar aangezien ik er van uit ga dat mijn lezers en lezeressen geïnteresseerde mensen zijn die niet snel van hun stoel vallen, breng ik het hier ter berde.
In het urigenitale gebied (netjes voor ; tussen de benen) had ik vanaf kindsbeen  heel veel last van gemene huidirritaties. Mijn  moeder had al de grootste moeite om te voorkomen dat ik vol luieruitslag zat en dat is zo gebleven. Af en toe vond ik iets, meestal babyspul zoals zinkoxide, b.epanten of  d.ermalux of z.arqua dat tijdelijk verbetering brachten, maar ook de beste en duurste spullen of dokterszalfjes konden mijn probleem niet wat definitiever verhelpen. Eénmaal wasgoed gewassen in voorwas/gewoon waspoeder/wasverzachter dragen en ik heb weken nodig gehad om de huid weer een beetje op orde te krijgen. Om te janken. Nu was ik al lang met Neutral, ga eerstdaags over op zelfgemaakt wasmiddel en bio.tex en wasverzachter zijn al heel lang niet over mijn drempel geweest, maar de problemen waren niet weg, een warme dag, extra transpireren, medicijnen etc en ik zat weer helemaal niet lekker, letterlijk. Sinds het gebruik van mijn eigen zalfjes en olijfoliezeep is het probleem niet alleen weggegaan , maar er kwam een veel sterkere gave huid te voorschijn en ik heb geen pijn/jeuk/irritatie meer. Hoera, driewerf hoera! Wat een verbetering, want het zijn zeer nare problemen. Als je dan op je 62ste DE oplossing hebt gevonden, kun je wel dansen van vreugde.

5 opmerkingen:

  1. Nou, dat noem ik inderdaad een gewenste intimiteit. Wat een verademing moet dat zijn. Wat jammer dat het niet veel eerder is ontdekt. Dans jij maar lekker het weekend door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat had je inderdaad eerder moeten ontdekken. Maar wel fijn dat je nu de oplossing hebt gevonden en de komende jaren in ieder geval verlost bent van die nare klachten.
    Ben jij toevallig ook astmatisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb idd een lichte vorm van CARA maar heb ook psoriasis en ben allergisch voor de duvel en zijn moer. Gaat vaak samen, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moet dat een opluchting zijn!En dat door eigen maaksels.Meer energie,minder huidklachten,Vlasje je begint een heel nieuw leven. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zo blij dat je hierover durft te schrijven.
    Het blijft toch een gevoelig onderwerp terwijl het heel natuurlijk is allemaal.
    En ik ben blij dat je nu iets vond wat werkt.

    BeantwoordenVerwijderen