maandag 9 mei 2011

Confetti

 De natuur viert nog steeds het meifeest. De bossen fluitenkruid versieren wegen en bosranden, meidoorns bloeien en de iepen laten na uitbundige bloei hun zaadvliesjes waaien alsof er met confetti gestrooid wordt. In de duinen waaien bossen pluis van uitgebloeide kruipwilgjes rond, alsof een grote witte kat is uitgekamd. Sommige mensen vinden dit maar een bende geven, terwijl kinderen nog onbekommerd genieten en het over hun hoofden strooien. In de tuin zijn er witte veldjes van daslook hyacintjes en driekantig look, paarse van dovenetel en hier en daar plukken rose van wilde geraniums, blauw, ook nog van hyacintjes, geraniums, ossentong en maagdenpalm en geel van de stinkende gouwe. Het is het seizoen van overvloed, weelde en vruchtbaarheid.
En nu is het wachten op de papavers, wilde orchissen en zwanenbloemen. Man, man, wat een schoonheid!

4 opmerkingen:

  1. Ik word er ook helemaal vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat ik het ook niet kan laten om even in een hoopje uitgeboeide bladeren te schoppen? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik heb ook net een blogje aan de natuur geweid. Met name over de rust die er van uit gaat. Ondanks de droogte staat alles hier ook mooi in bloei. Lekker van genieten, al zal het voor hooikoortspatiënten even afzien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hè?! Ik had het er met mijn dochter ook nog over, dat de vallende bloesem net feestelijke confetti lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen