vrijdag 6 mei 2011

Boek James Wong




Misschien hebben jullie hem wel eens op de BBC of de Belgische tv gezien; James Wong, een half Chinese jongeman die ethnobotanist is en een leuk programma maakte met de titel Grow Your Own Drugs. Hierin liet hij zien dat je met gewone wilde en tuinplanten allerlei geneesmiddeltjes zelf kunt brouwen op relatief makkelijke manier. Erg inspirerend en voor mij fascinerend. Als kind schudde ik al met flesjes water waarin ik bloemen of blaadjes had gestopt om mijn eigen toverdrankjes te maken. Dit was het echte werk en eigenlijk niet zo moeilijk ook. Een paar weken terug zocht ik de twee boeken op die door hem hierover geschreven zijn  met als eerste deel hetzelfde genaamd als de tv-serie en de tweede Een Jaar met James Wong genaamd. 22,50 per boek, vond ik wel erg duur. Maar via boekenzoeksite Omero vond ik een exemplaar van deel 2 voor 12 euro en dat is een stuk redelijker. Het is de moeite waard en nu zoek ik natuurlijk deel 1. Het is een duidelijk boek, mooie foto's en leuke ideeën. Hij laat ook zien wat je in het wild kan verzamelen, wat je kunt kopen en waar en geeft best uitgebreide informatie al laat hij wel eens een steekje vallen door bv  niet te waarschuwen voor het gevaar bij hoge bloeddruk van het gebruik van zoethout. Dus altijd nog even goed nakijken zulke dingen! Op YouTube zijn ook diverse filmpjes te vinden waarin hij dingen laat zien.

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je dit boek hebt gevonden. Had al van de tv-serie gehoord maar kan hier geen BBC ontvangen. Ga snel kijken of de bieb hem ook heeft. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt me enthousiast. Oh,wat wil ik weer graag lezen. Dit boek gaat op mjn lijsteje voor al het weer zo ver is.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi! Ik heb boek 1 en ik zag toevallig gisteren boek 2 in de boekhandel liggen. Veeeeeels te duur inderdaad. Ik zal Echtgenoot opdraaien dat dit een leuk cadeau is voor onze aanstaande trouwdag (6 jaar alweer...) en het uit Engeland bestellen. De eerste is ook Engels en het scheelt enorm in de prijs. En ik heb er ook veel aan gehad. Ik vind zijn 'recepten' toegankelijk en bruikbaar en leuk! Vele uurtjes in de keuken en op het veld doorgebracht met onze oudste en wat een lol hebben we dan!

    Dus geniet er lekker van, ben stiekem jaloers dat jij m al hebt en laat ers weten wat je gemaakt hebt!

    Liefs
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ knap langzaam op. Nu nog de bril kunnen dragen. Hoewel het went,zo wazig. Helaas geluidsprikkels zijn niet goed. Telefoon,gesprek,muziek of radio,even niet. Het meest mis ik lezen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen