dinsdag 31 mei 2011

Bloos, bloos

Maar liefst twee maal krijg ik een blog- award  en wel van Green and Healthy en van Spaarmoeder. Met lieve woorden erbij, ik word er helemaal verlegen van.

Hierbij de taak om hem weer door te geven en voor mij is Spaarcentje een hele grote inspiratie. Ze is eerlijk, komt met goed geschreven tips en adviezen en kookt volgens mij heerlijk.  Izerina van de Mijmerboom   een wijs mens dat een groot hart heeft, geïnteresseerd en toch nuchter. En als derde  Hollandse Klei , die echt een heel ecologisch leven op het platteland leeft en hier leuk en leerzaam verslag van doet. Ik zou mijn hele leeslijst wel een Award willen geven, maar dan is het niet speciaal meer. Alle blogs komen met posts die ik graag lees en die mij op ideeën brengen en me inspireren en uitdagen om het nog beter te doen. Deze mensen zijn me heel dierbaar geworden.

Even iets anders; wie wil ook mails gaan sturen naar grote Supers/ bedrijven die aangemaand moeten worden wat beter te kijken naar de nieuwe ontwikkelingen n.l. dat mensen graag eerlijk voedsel willen eten, meer info willen en ook graag milieuvriendelijker verpakkingen ed  zouden zien. Als dit als een soort ketting brief zou gaan werken, kan het wat betekenen, misschien. Enfin; niet geschoten altijd mis. Wie kan een goede brief opstellen die we allen kunnen kopiëren? Lijkt jullie dat wat? Beter idee, ook goed. We kunnen wel een vuist(je) maken, vooral als bv ook iets naar de pers zou gaan. Wij en degenen die we kennen en die misschien stilletjes bezig zijn, kunnen een grote wijder wordende kring veroorzaken.

6 opmerkingen:

  1. Ha, je hebt het verdiend. Ik lees je graag en leef graag met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je dubbele award. En bedankt dat je hem aan mij doorgaf. Eigenlijk zou ik de mensen van de consuminderblogs willen bedanken. Voor alle plezier,waarmee ik jullie blogs lees. De herkenning en alles wat ik hier leer.
    Wat die vuist maken betreft,zou dat niet sterker zijn in samenwerking met een milieuorganisatie? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Milieuorganisaties houden wel vaker akties, meestal over 1 punt. Daar trekken die grote jongens zich niet veel van aan. Als mensen , gewoon en zonder politiek stempel, zonder organisatie, maar gewoon op eigen titel gaan mailen, lijkt me dat een sterk signaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik mail geregeld via Foodwatch, en die heeft toch al behoorlijk wat dingen bereikt. Valse claims die van levensmiddelen verwijderd worden, het zogenaamde net-zo-goed-als-volkoren-brood van becel dat uit de schappen gehaald wordt...

    Alle beetjes helpen, en ik heb wel de indruk dat het werkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de award Vlasje, ik voel me blij en vereerd en zal eens nadenken aan wie ik hem doorgeef.....
    Voor wat betreft je initiatief: ik doe dat inderdaad via Foodwatch, dat is voor het deel van de misleidende informatie over de vermeende claims van producten.
    Maar daarmee is natuurlijk nog niet het deel van de verpakkingen aangepakt. Ik vind je initiatief goed maar betwijfel of de supermarkten hier wat aan kunnen doen. Je zal dan toch bij de bedrijven zelf moeten zijn.
    Gewoon niet koepn werkt nog altijd het beste volgens mij, maar ik ga er eens over nadenken of ik mogelijkheden zie.

    BeantwoordenVerwijderen