maandag 16 mei 2011

Beste koop

Eén van de beste beslissingen die ik nam na de brand, was een goede bureaustoel te kopen en een verrijdbare kruk voor in de keuken. De bureaustoel behoeft geen uitleg, de kruk misschien wel. Ik koos voor een ponyzadelkruk van internet, die, met zachte wielen en een mooie knalrode zitting op iets meer dan 100 euro uitkwam. Er zijn vele krukken te krijgen, maar niet alle zijn goed verstelbaar in hoogte of hebben alleen harde wieltjes (slecht voor parket enzo). Ik gebruik deze dagelijks bij de afwas, koken, kookvoorbereidingen, maar sleep hem  ook het hele huis door bij opruimklusjes en het is tevens een lekkere extra zitplaats. Wat bespaart mij dit een hoop moeheid, rugpijn en dikke voeten. Ideaal voor een kruk als ik. Misschien hebben meer mensen met handicaps iets aan dit idee, want als je het eenmaal geprobeerd hebt, wil je niet meer terug. Een oude bureaustoel of misschien tweedehands gescoorde kruk kan natuurlijk ook, maar ik liep er niet tegenaan.
Een andere tip die ik jullie niet wil onthouden is de Amerikaanse site Pioneerthinking waar je veel groene ideeën op alle mogelijke gebieden vindt.

5 opmerkingen:

  1. Als ik dat 12 jr geleden geweten had. Nu heb ik aangewend aan de keukentafel groenten te snijden en alle andere aanrechtklusjes. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ideaal. Wij hebben ook zo'n zadelkruk in de kelder. Daar wordt gestreken en geklust. Hij is alleen iets te zwaar om telkens mee naar boven te nemen. Dus in de keuken wordt hij niet gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee Vlasje. Ik gebruik zelf in de keuken een hoge houten kruk zonder wieltjes maar dat leidt soms tot rugpijn. Is de kruk die jij nu hebt verstelbaar in hoogte tot de hoogte van het aanrecht? Want dat lijkt me wel belangrijk. Ik overweeg dat ook! Je hebt me op een idee gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er één besteld!! Joehoe!!! Joepie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SC ze zijn in diverse hoogtes verkrijgbaar en ook nog verstelbaar, de mijne is uitstekend voor aanrechthoogte. Gefeliciteerd, want het is een uitkomst! Door de wieltjes rol je heen en weer tussen fornuis en aanrecht en koelkast. PS ik heb geen aandelen in de firma.

    BeantwoordenVerwijderen