vrijdag 20 mei 2011

Akelig

Dit is nu echt een voorbeeld van hoe blijdschap en rouw dicht bij elkaar kunnen liggen. Toen ik van het ziekenhuis terugkwam zag ik twee politieauto's in de straat staan, vlak bij mijn huis. Ik ging er van uit dat het wel inbraak of vernieling zou betreffen en schonk er geen aandacht aan. De auto''s verdwenen echter niet en ik zag agenten en steeds meer andere mensen rondlopen. Een buurvrouw vertelde dat een man die even verderop woont vanmorgen dood was aangetroffen in zijn huis. Hij was naar mijn weten niet ziek, dus dan blijven er een paar mogelijkheden over en dat voelt best vreemd. De gestorven buurman hield wel van een biertje maar was een aardige man. Hij was eind vijftig, en laat in elk geval een dochter en een moeder achter. Net is het lichaam weggereden door een begrafeniswagen. Hij hield van de muziek van Zappa, dat draai ik nu maar als saluut.
Rare dag.....

4 opmerkingen:

  1. Een mooie groet aan je buurman. Je zult nog wel horen,wat er gebeurd is.Fijn van je waardes en wat kan eigen-wijsheid toch verstandig zijn. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou Zappa is niet de beroerdste muziek om je buurman te eren! (Er staat hier een enorme zappacollectie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal ie waarderen denk ik. Zielig voor zijn nabestaanden en ongelofelijk veel te jong zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat naar, uit ervaring weet ik hoe zo'n impact zoiets op de buurt kan hebben.
    het is dan geen krantenberichtje, maar iets van heel dichtbij:))

    BeantwoordenVerwijderen