dinsdag 19 april 2011

Tuin

Na een heerlijk dagje in de tuin ben ik wat bijgekomen van mijn kwaadheid om allerlei verkooptruc's. Het was heerlijk, in het zonnetje onder het afdak, zalig om te lezen, niet te warm maar prettig. In de tuin zelf, zorgde het windje voor wat afkoeling bij stevige klussen zoals, het pad heroveren op de tuin. Een klus die met spade, schoffel en bezem geklaard moest worden en waarbij ik nog maar een bescheiden stukje klaar heb gekregen. Ik moet tenslotte rekening houden met mijn energie en gewrichten. De hele tuin geurt naar uien omdat het driekantig look hier en daar weggestoken moest worden om de doorgang niet te belemmeren,. Het is dankbaar spul, maar het heeft een enorme uitbreidingsdrift. Zo ook de Italiaanse ossentong, stinkende gouwe en het robertskruid. Soms moet je met harde hand optreden. Daarna heerlijk gebadderd met mij olijfoliezeep en een liter schoonmaakmiddel gemaakt van zelf geraspte zeep. Dat heeft lijf en geest aardig schoongeveegd!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, hè? Ik heb ook weer een paar vierkante meters heroverd. Zittend op mijn melkkrukje speur ik decimeter voor decimeter af en wanneer er niets meer staat, verhuis ik mijn krukje naar het volgende stukje. Dat rijmt nog ook ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een heerlijke dag. En die tuin komt wel schoon. Er volgen nog veel mooie dagen. En vele stukjes resulteren uiteindelijk in een schone tuin.Meestal kun je daarna weer overnieuw onkruid gaan trekken. Zo blijft een mens bezig. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen