maandag 18 april 2011

Truc's

Een poosje terug las ik ergens dat je een gratis proefnummer van Reader's Digest kon bestellen, dus dat leek me wel eens leuk. Las het vroeger altijd in de wachtkamer van de tandarts (waar ik heel wat uren doorbracht wegens mijn zwakke gebit). Het nummer arriveerde snel en nog geen week later kwam er een tweede nummer, met een acceptgiro en een verwelkomingsbrief. Ik reageerde niet, want had niks getekend ofzo. Dus kwam er een aanmaning, waarop ik toch een paar minder mooie woorden uitte en een kwade mail schreef. Ik kreeg een keurige excuusbrief, maar had dus op de brief bij het tweede nummer moeten reageren om niet automatisch een abonnement aangesmeerd te krijgen, maar goed ze wilden hun hand wel over hun hart halen en ik mocht de acceptgiro verscheuren. Wat een rottruc.
Ik krijg steeds meer weerzin in dat soort akties. Daarom doe ik aan veel dingen al nooit mee.
Ik wil ook geen lid van een  testpanel worden, het gaat om produkten die ik normaal ook niet koop, zelfs vermijd.
Grote bedrijven hebben ook alweer nieuwe manieren verzonnen om spamfilters te omzeilen; ze sturen een mail onder de naam van een medewerker, daar reageert het filter niet op. Bah!
Ik wil naar de Stille Zuidzee, op een onbewoond eilandje wonen, zonder winkels, reclame, tv, pc, telefoon etc.

5 opmerkingen:

  1. Maar dan missen wij ook je logberichtjes .... :o(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zelfs daar komt misschien een zeppelin met reclame langs.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms kun je zo balen van dit soort dingen. Ik lees al een tijdje uit de bieb en dat bevalt heel goed. Geen abonnementen die stilzwijgend worden verlengd en zoveel leesvoer dat ik tot aan mijn dood aan één stuk door kan lezen.
    Maar eh, op zo'n eilandje zonder internet is eventjes leuk maar na een weekje wil je toch wel weer tegen iemand aankletsen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word graag je buurvrouw.... ben doorgaans niet zo'n kwebbelachtig druk type dus dat scheelt.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar, alleen wil ik niet naar Stille Zuidzee, maar gewoon ergens in een polder in Groningen.. daar kan het stil zijn!

    BeantwoordenVerwijderen