dinsdag 19 april 2011

Potver......

Vanmorgen was mijn thuiszorghulp er en die heeft o.a. de badkamer en bijkeuken een grote sopbeurt gegeven, ook al vanwege de bezoekjes van de sproeikater. Terwijl ik haar aan de voordeur gedag zwaaide, heeft hij kennelijk kans gezien om weer binnen te komen en nieuwe oorverdovende geursporen achter te laten. Getsie!
Mijn redelijk succesvolle schoonmaakmethode is een sprayflacon met driehoekzeep met vier maal zoveel water aangelengd en een flinke spriets citronelle olie erin, en dan een rondjes tot ca. kniehoogte met een schoonmaakdoekje. Maar als ik wist hoe ik hem definitief kan af schrikken? De eigenaar is nog steeds niet achterhaald. Dit is heel ergerlijk. Ik heb niet voor niets huishoudelijke hulp...

6 opmerkingen:

  1. Is het de kater op de foto of is dat een foto van internet? Blijkbaar vind de sproeikater het wel gezellig bij jou.

    Ik heb twee keer bezoek gehad van vreemde kater. Kater 1 viel mijn kat telkens aan en die heb ik uiteindelijk kunnen vangen met een vangkooi. Die heb ik van het asiel geleend, en de dierenambulance is hem toen op komen halen.

    Kater 2 kwam van de winter aanlopen en was volgens mij erg lief. Ik had ooit een mandje gekocht voor mijn eigen twee katten, maar die moesten er niks van weten. Aanloopkater zat daar soms dan heel lief in. ahhhhh... Maar 3 katten was te veel, dus die heb ik met pijn in mijn hart toch naar het asiel gedaan. Nu heeft hij een nieuw baasje. Kater 2 heb ik met kattenbrokjes in een reismandje gelokt.

    Dus, of kater lokken in een vangkooi of reismandje, of deuren dichthouden. Normaal houden katten niet van frisse (schoonmaak)geuren, maar of dat deze afschrikt??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder heeft eenzelfde probleem! Ze heeft zelfs aangeboden op een van onze honden te passen totdat het kreng verdwenen is, zo wanhopig is ze! Die kater piest tegen het kattenluikje zodat haar eigen poes niet de deur uit durft en van de weeromstuit op de mat plast! Waardeloos!

    Ben dan ook erg blij met twee honden in de tuin, geen gezeik! ;-)

    Groetjes
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bah wat vies. Helemaal omdat het de kater van een ander is.En die spuitbus op de kater richten? Mijn buurman heeft er de waterslang voor klaar liggen. Hij heeft de viespeuk de tuin uit gespoten.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kat op de foto is van Internet, maar de dader van het gesproei bij mij is bijna hetzelfde maar dan grijs cypers, ook van die witte achterpoten. Hij ziet er niet onverzorgd uit, dus heeft ws een baas en zomaar vangen kan je een rechtzaak opleveren wegens diefstal, laat staan als ik hem zou laten helpen zonder toestemming.
    Een speciaal kattenluikje kost behoorlijk wat + 3 halsbanden voor mijn eigen katten en dan nog is het niet zeker dat het hem niet zal lukken lees ik. Sommigen komen toch binnen. Het is een naar probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en hij blijft niet zitten om iets tegen te doen. Ik heb hem alleen maar over de schutting zien vluchten, geen tijd voor spuitbussen of waterslangen.

    BeantwoordenVerwijderen