vrijdag 29 april 2011

Potten

Nee, niet die van de damesliefde, maar plantenpotten. Ik probeer nu stukje bij beetje de tuin verder op te knappen en in dit geval dus ook de zijkanten van het pad, waar in potten veel zonneplanten en kruiden staan ter consumptie en ten pleziere. Hier en daar zijn lege potten in stapels aanwezig en dan zowel overpotten als aardewerken en plastic binnenpotten. Het zijn er veel, heel veel, dus daar moet in geruimd worden. Ik gooi alles meteen weg wat enigszins stuk of lelijk is en de rest wordt verzameld ,waar  een deel van behouden wordt voor de rest ook afgedankt wordt. Hoeveel heeft een mens ook nodig?
Vroeger zaaide ik veel zelf en had dus ook veel zaaipotjes en grotere voor de volgende stadia nodig. Nu doe ik dat nog weinig dus mag de hoeveelheid potten en potjes ook verminderen. Terwijl ik de zijkanten van het pad meter voor meter ontruim, alles schoonmaak qua onkruid, aanvegen en dan weer de potten met planten erin terugzet, kom ik vele stapeltjes lege potten tegen. Enfin de komende tijd zal het nog een hele klus zijn om weer orde aan te brengen. En dan is er nog een klein, oud schuurtje waarin ik vroeger zaaisels en tomaten kweekte en dat nu vol met potten en ander voorlopig opgeborgen spul staat en een garage, waarin ook nog veel weg kan, al is die een paar jaar terug al aardig ruim gemaakt. Werk aan de winkel! Vanmorgen (gister was ik te moe) in de geveltuin lage O.I. kers gezaaid en achter een oppottafeltje opgeruimd, waar de eerste stapels potten en vele verloren geachte werkhandschoenen te voorschijn kwamen.
Misschien is bijgaand plaatje een idee voor mij? Mwah.....

1 opmerking: