zondag 3 april 2011

opnieuw de huid

Al ruim twee weken was ik me met olijfoliezeep en dat lijkt een blijvertje te worden. Mijn huid is gekalmeerd, geirriteerde plekken trekken weg, er komt gezonde sterke huid terug. Geen jeuk, bultjes, korstjes. Hoera!
Ook gebruik ik nu uitsluitend de argan/kokosolie die ik zelf mengde, en dat is een zeer verzachtende combi. Heel tevreden dus. Met mijn haar experimenteer ik nog, alleen wassen met zeep bevalt niet, te elektrisch wordt mijn haar. Het knettert zelfs. De eerste keer wassen met backing soda (1:8 met water), is ook nog vreemd, mijn haar voelt zwaar en vettig. Misschien moet ik een combi maken met zeep, en het  naspoelen met azijn heb ik ook nog niet geprobeerd. Wel is mijn hoofdhuid, jeukvrij en heel rustig. Dat is wel heel prettig. Op de goede weg dus. Het tandenpoetsen met backing soda blijft. Heel af en toe een beurtje met goede biologische pasta is prettig, maar voor het dagelijks gebruik blijft de soda. Als deo gebruik ik afwisselend soda en een kristalstick, bevalt beiden goed. Wasmiddel en schoonmaakspul van sunlightzeep maken staat nog op de lijst, eerst alles zoveel mogelijk opmaken. Wat gebruiken jullie voor de (hand-)afwas?

7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je huid zo goed reageert op olijfoliezeep. Dat zal een enorme opluchting zijn. Mijn man wast zijn haar met Dermolin shampoo en heeft nu veel minder jeuk. Ook smeert hij zich na het douchen helemaal in met Dermolin milk. Ik mag zijn rug en nek om de dag doen. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de afwas heb ik Kl.ok of Eco.ver. Maar met soda wordt de afwas ook schoon, het schuimt alleen niet. Of met zelfgemaakte allesreiniger van mar.seillezeep en soda. Voor de handwas gebruik ik zeep. Fijn dat je huid goed reageert op de olijfoliezeep. Alepzeep helpt vaak ook bij huidproblemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn,dat je huid rustiger wordt.Ik herken dat springerige haar na een zeepwasbeurt. Dat doe ik nog maar 2 wk. Naspoelen met een beetje azijn in het water werkt anti-spring en glansgevend bij me. Het lijkt zelfs of mijn dunne slappe haar wat steviger wordt.Als mijn eco afwasmiddel op is ga ik ook experimenteren met soda en zeep. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben voor in het huishouden nog steeds erg gek op de ouderwetse driehoek-zeep. Ik maak er zelfs in een oude handsproeiflacon een allesreiniger mee. Door wat gekookt water erin te doen en daar wat driehoek zeep in op te lossen.
    Zoals je weet ben ik ook volop aan het experimenteren met het haarwassen. Op dit moment gebruik ik sinds een paar dagen Utekram en dan de versie waar zelfs geen geurtje aan toegevoegd is. Wel prijzig hoor. €8.50
    Op de site: http://www.waschbaer.nl/ kun je alepzeep kopen, waar mw. Jee het over heeft. Die wil ik ook nog gaan proberen.
    Frugal Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. FLS,Ja die wasbeer ken ik. Alep is olijfoliezeep, maar dan marokkaans. Urtekam beviel me niet, helaas. Die driehoekzeep/spray maak ik ook al lang, het is makkelijk ook voor een klein vlkeje wegwerken....:-)
    Bedankt voor jullie ideeen en reakties. Het is fijn om van gedachten te wisselen op deze manier, want om mij heen zijn de meeste mensen niet zo milieubewust.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat vreemd, ik was mijn haar nu bijna 2 maanden met marseillezeep maar het wordt niet elektrisch en ik spoel het niet na met azijn of zo, alleen met water.
    Ik was af was klok, op de hand en voor de vaatwasser gebruiken we de tabletten vab ah van puur en eerlijk, die bevallen prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kokosolie gebruik ik ook als body-lotion. Verder gewoon bio spul in de douche.

    Maar even over de e-reader. Die hoef je niet te hebben. De kookboeken kun je in ieder geval gewoon lezen op de computer.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen