zondag 10 april 2011

laatste stand huid en haar

Het gaat heel goed. De huid verbetert nog steeds en het wassen van het haar met olijfoliezeep gaat ook blijven, wel met beurtelings naspoelen met azijn of bakingsoda. De hoofdhuid wordt aan zienlijk minder vet en jeukerig en de legers mieren zijn vertrokken naar elders, de tuin hoop ik....Wat een opluchting om een rustige huid te hebben, geen roodheid, plekjes, bultjes, jeuk, schilfers of droogte. Bij alle goede spullen die ik gebruikte (vnlk Weleda, Dermolin en Neutral) had ik geen extra huidreakties, maar ook geen verbetering van bestaande problemen. Deze goede en goedkope oplossing wel. Hoe dat komt? Zelfs in goede spullen zit van alles verwerkt, om kleur, geur , oplosbaarheid, houdbaarheid, schuim etc te verbeteren. Daarvoor wordt minder chemische troep gebruikt, maar zelfs bij natuurspullen is niet-allergisch reageren niet gegarandeerd. Denk maar aan bv henna, sommige mensen krijgen hier ernstige uitslag van. Hoe minder er aan toegevoegd, des te beter kennelijk voor mij. Ik ben er erg blij mee, en hoop dat de effecten goed blijven. Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Wat fijn Vlasje!Ik hoop,dat je verbetring nu een blijvertje is. Sinds ik zeep/azijn gebruik voor mijn haar lijkt het steviger. Ik zal niet meer bezorgd zijn. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen