dinsdag 12 april 2011

het blad GELUKKIG


Er is een nieuw consuminderblad verschenen.Gelukkig met een klein budget. Ik vroeg een gratis  proefnummer aan dat vandaag arriveerde en wat ik al uit heb, want dun en weinig tekst. Het is duidelijk gericht op de mens die wil consuminderen maar niet moeilijke verhalen wil lezen, gewoon tips. Daar is het ook prima voor. De wat meer doorknede bespaarder zal er weinig nieuws in lezen en de gedachte achter besparen missen. Het heeft geen groene benadering, is niet op gerecycled papier gedrukt en erg basic. Voordeel; de tips zijn ok, het is goedkoop ( 15 euro voor 6 nummers) en zal mensen aanspreken die domweg tips en info willen hebben.  Het is per internet te bestellen en je kunt ook een kijkje nemen op het  leuke en informatieve weblog van de redactrice http://gelukkigmeteenkleinbudget.blogspot.com/,

Niet echt voor mij. Ik blijf een Genoeg-fan omdat die ook achter de dingen kijken, ideologische insteken belichten en groen denken. Ook komen daar nieuwe initiatieven en projecten onder de aandacht. Het doet je nadenken.

7 opmerkingen:

  1. Ik kan niet oordelen over dit blad. Wel fijn dat je het samen hebt gevat ;-) Ik ben jaren lid geweest van Genoeg (voorheen ook Vlekkenkrant geheten). Als je jaren er zelf mee bezig bent, is er nog weinig aan nieuws. Vaak herhalingen en tips. Ik kom bijna letterlijk zelfs stukjes van mijn weblog tegen in een krant! Paar andere woorden gebruikt, maar zelfs dezelfde volgorde aangehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja daarom schreef ik in mijn stukje ook dat ik niet tot de doelgroep behoor en dat het tijdschrift zich richt op mensen die niet over de middelen en de capaciteiten beschikken meer geld te gaan verdienen (waarmee ik bedoel mensen die moeite hebben met lezen). Zelf vind ik GENOEG ook niet echt interessant meer. En GELUKKIG is echt vooral interessant voor de beginnende consuminderaard die moet worden geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 15 euro voor 6 nummers nog best wel prijzig. "alleen tips' kun je best op internet vinden!

    Ik ben en blijf ook fan van Genoeg. Die gaat net even dieper en verder dan alleen het financiële.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga op die website kijken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via al deze leuke blogjes vind je alle info die je moet hebben om te consuminderen. Daar hebben wij in dit moderne tijdperk toch geen speciaal tijdschrift meer voor nodig?
    En een tip voor de beginnende consuminderaar: Leen de boeken met tips uit de bieb. Scheelt je weer 15 euro. (zei de vrouw die zelf niet zo goed kan consuminderen. :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo ,

    Ik heb het tweede nummer als proefnummer ontvangen , maar ben heel benieuwd nu ook naar het eerste nummer .
    Zou ik het van je mogen lezen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb het tweede nummer, maar vond alleen een plaatje van het eerste nummer. Spaarcentje heeft het wel. Misschien wil zij het je lenen?

    BeantwoordenVerwijderen