zaterdag 23 april 2011

Hard werken en relaxen

De tuin, o, die tuin, ooit alleen begroeid met fluitenkruid en berenklauw, na een zware tijd van ziekte en brand nu weer vreselijk verwilderd, maar jaren bedoeld als heemtuin. Er staan vele bijzondere bolgewasjes(stinsenplanten), het is een bostuin, dus beperkt in de planten die er willen groeien.  Voor kruiden en  vrolijke bloeiers ben ik ooit naar potten uitgeweken. Er groeit spontaan een vijgenboom (die nog nooit vrucht heeft gedragen) tussen de tegels tegen de zonmuur. Nu probeer ik het pad terug te veroveren, en dat is zeer zwaar werk, aangezien de tuin met plaggen tegelijk het pad heeft ingepikt. Maar er komt wel weer loopruimte terug. Tegel na tegel ziet weer het daglicht. Vandaag ook de tuinslang weer aangesloten op de buitenkraan, want er werd gesmacht naar water, vooral door de potten en de bijna spoorloos verdwenen vijver. Enfin, ik ben wel zoet, voorlopig, maar omdat mijn lijf nog niet veel aankan is het een kwestie van af en toe een kwartiertje in de weer en dan uren uitpuffen.Maar wat is het bevredigend weer bezig te zijn, al is het langzaam en met kleine vooruitgang per keer. Een tuin zoals ik ooit in gedachten had, zal het niet meer worden, maar een heerlijke wilde tuin, met een goed begaanbaar pad en fleurige potten moet haalbaar zijn.

1 opmerking:

  1. Dat hoekje ziet er vrolijk uit.En voor de rest,elke mooie dag een stukje,je komt er wel. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen