zaterdag 30 april 2011

groen gezemel?

Misschien schrijf ik teveel over mijn tuin avonturen, want voor menigeen zal dit niet erg interessant zijn. Ik kan het niet erg laten, want voor mij is het zo bijzonder. Jaren terug had ik vele vermoeidheids- en spier/gewrichtsklachten die wat moeilijk te duiden bleken; artrose? ja, reuma? ja, ME ? misschien, PostPoliosyndroom? misschien, diabetes? ook dat, kanker? ja, en toen dachten we de hoofdschuldige gevonden te hebben. Na intense behandelingen en een zware tijd bleek ik dezelfde klachten nog te hebben, niet alleen afkomstig van de behandelingen blijkbaar, al hebben die de zaak er niet beter op gemaakt, natuurlijk.... Helemaal weten hoe de vork in de steel steekt, zal ik wel nooit, alleen dat ik recent door de reflexzone voetbehandelingen een heel stuk energie terug heb. Niet dat ik ooit op mijn oude niveau zal komen, maar vergeleken met de laatste jaren is het een grote verbetering. Nu kan ik dingen die ik voorheen niet of nauwelijks kon en dat is een enorm stuk levensvreugde wat je zomaar kado krijgt. Daarom is mijn tuin zo verwaarloosd en daarom ook is het zo'n wonder voor mij dat ik dat te lijf kan, al is het niet zo grootscheeps als zou moeten, maar toch...... I am a happy gardener!!!!

6 opmerkingen:

  1. Begrijp het helemaal. Lekker genieten van wat je kunt en van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij geen gezemel. Maar herkenbaar. Het stapje voor stapje "terugvechten"naar de voor een ander normale dingen in het leven. Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij kan er nooit genoeg over groen gezemelt worden. Fijn dat je weer kunt genieten van de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor je, ik begrijp het volledig, ben aan huis gekluisterd door ME en elke dag bestaat uit keuzes maken, douchen versus even buiten lopen, bezoek? dan niet koken. Zware dingen kan ik niet meer doen. Ik kan me zoooo voorstellen dat dit voor jou heel bijzonder voelt, lekker werken in je tuin. Gewoon lekker over schrijven hoor als het je blij maakt. Wij genieten met je meeQ

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie voor de lieve reakties en ja Spaarcentje en Mevrouw Jee en Izerina, we zitten (deels) in hetzelfde schuitje en begrijpen daarom zo veel van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp je heel erg goed. Ook voor mij is niets meer vanzelfsprekend. Kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

    BeantwoordenVerwijderen