zaterdag 26 maart 2011

zand, zeep en soda

Vorige week berichtte ik al over mijn huidproblemen en dat ik olijfoliezeep en arganolie ging gebruiken. Dat doe ik nu een week en de zeep bevalt in eerste instantie erg goed. Mijn huid is veel rustiger, ook mijn hoofdhuid, sinds ik het als shampoo gebruik. De arganolie heb ik gemengd met kokosolie, kamilleolie en wat teatreeolie, en ook dat bevalt best als huidolie. Ik weet uit ervaring dat ik op korte termijn wel vaker goeie resultaten boek met nieuwe spullen, dus het zegt nog lang niet alles. Het voelt echter heel goed en ik ben van plan eerstdaags ook zoveel mogelijk wasmiddel en schoonmaakmiddelen zelf te maken van sunlightzeep dat volgens allerlei berichten ook heel zacht en goed is.  AH verkoopt de echte nog, dus dat is goedkoop en lekker primair. Geen overbodige chemicaliën (hooguit wat soda en/of azijn) en een eventueel gewenst geurtje voeg ik zelf wel toe van etherische olie. .Maar eerst alle flessen leegmaken die er nog staan. Ik blijf jullie op de hoogte houden.
Minder te spreken ben ik over het boekje "Veggie in pumps"dat ik uit de bibliotheek meenam. Zoals ik al vreesde is de insteek heel erg kijk-mij-eens-hip-zijn. Het eten draait om cupcakes, de rest om mode en reizen, waarbij ik een erge Gooise dames smaak in mijn mond krijg. Hier en daar staat wel een aardige (bekende) tip, en misschien haalt het nog wel een Cheryll over de streep, maar het is duidelijk niet mijn idee van groen zijn.
Geef mij maar de boeken van Hanneke van Veen en van Marieke Henselmans.

2 opmerkingen:

  1. Ooit stond ik met zo'n stel van jouw foto in handen op een rommelmarkt. Niet gekocht,het was toen voor de lol. Nu zou het mooi zijn voor mijn zeep en soda. Fijn dat de zeep en olie lijken te helpen.Ik heb net je boekje"practisch idealisme"uit.Ik zat glimlachend van herkenning te lezen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan met de olijfoliezeep.

    BeantwoordenVerwijderen