maandag 28 maart 2011

wat ruist er....

Toon Hermans had hier een prachtige sketch over en wat er ruiste, we zijn er nooit achter gekomen. Vroege Vogels, het onvolprezen radio(en televisie)programma van de VARA gaat nu op TV onder deze titel een rubriek van nieuwe fenomenen doen, De eerste huiszwaluw , een gekke krekel en dan gefilmd met je eigen camera. Gister had ik hem niet bij de hand toen er iets ritselde in mijn tuin, het bleek een dikke slaperige pad te zijn, die vanachter een pol driekantig look opdook. Ik heb een groot zwak voor die dieren. Ben niet bang dat ik er wratten van krijg en vind ze niet eng of slijmerig (zijn ze ook niet, wel koud, wat logisch is als je een koudbloedig dier bent), integendeel, ik pak ze rustig op om ze een rustiger plaatsje te geven. Ik weet het , padden zijn niet bijzonder (meer) maar ik kan me de tijd nog heugen dat je ze nog maar zelden zag en ben altijd blij dat ze er weer zijn.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook niet bang van. Wel oppassen: Niet kussen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er gelukkig ook niet bang voor. Evenmin voor muizen en spinnen. Alleen teken zijn niet mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, inderdaad niet kussen...!
    Ben ook niet bang aangelegd. Vind het ook altijd nog bijzonder om ze te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het een rotstreek van Toon om niet te vertellen,wat ik in dat struikgewas zat.Ik bleef nieuwsgierig.Bij mij springt er regelmatig een pad in een emmer putwater. Ik moet wel even ademhalen,voor ik hem er uit vis. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen