dinsdag 1 maart 2011

Pompen of verzuipen

Bij de diabetescontrole werd ook gesproken over insulinepomptherapie. Mijn grootste angst is dat ik allergisch ga reageren op de ingebrachte naald of het andere spul dat in huidcontact komt. Verder heeft het een voordeel, niet meer spuiten, maar een constante insuline stroom die je kunt bolussen (tijdelijk extra) bij eten of te hoge waardes. Maar je moet wel minstens vier maal daags apart controleprikjes doen om je waardes te meten. Omdat ik veel eenheden insuline verbruik, zal waarschijnlijk mijn verbruik omlaag kunnen bij constante regeling wat ook gunstig voor gewicht en zo is . Minder kans op prikproblemen met de huid, maar wel dag en nacht zo'n apparaatje meedragen.( als ik die platte buik erbij krijg, doe ik het meteen!) Ik ben er nog niet uit.Heeft iemand ervaring? Ik zou het graag horen.

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig geen ervaring mee. Sterkte met je besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Vlasje, een moeilijk besluit voor je. Ik spuit 25 jaar, 4 x per dag insuline. Soms twijfel ik ook wel eens over een insulinepomp, zie wel een voordeel, maar het altijd dragen van zo'n kastje op je buik lijkt me erg wennen. Ik controleer m'n bloedsuikers nu ook 3 keer per dag, en dat is ook lastig want ik krijg daar zere vingers van. Ik weet niet of je lid bent van de diabetesvereniging, je zou eens een oproep kunnen doen naar mensen die ervaring hebben met spuiten/ pompjes. Ik hoor er verschillende ervaringen over, en blijf zelf maar nog maar even spuiten- nou ja, even?? heb natuurlijk levenslang- groeten van Lia

    BeantwoordenVerwijderen