dinsdag 15 maart 2011

mixed feelings

Heel blij met mijn herwonnen energie Met de lente. Met bloeiende elzenkatjes. Met witte blauwe druifjes in de knop. Met een zingende merel. Met de herstelde pc. Met een fijn boek. Met een lekkere boterham met tomaat en basilicum. Met een mooie film. Met mensen die lachen. Met een kat die zelf zijn abces heeft verzorgd en weer beter is. Met een schotel winterposteleinsalade met verse daslook uit de tuin en een  sappige peer. Met het leven.

Verdriet over weer een gestorven mens. Over de doden in het Midden Oosten. Over de verwoestingen en de verloren levens in Japan. Over de dreigende nucleaire ramp. Over de honger in de wereld. Over het onrecht dat vele mensen wordt aan gedaan alleen om sekse, geloof of kleur. Over de ongelijkheid in de wereld. Over de natuur die zo stiefkinderlijk behandeld wordt. Over elke mens of dier dat pijn heeft of verdriet.

En dat allemaal tegelijk. Hoe kan dat?

6 opmerkingen:

  1. Misschien omdat een gevoelig mens een vat vol emoties is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is een beetje dansen op een slappe koord
    hé, waar ligt de grens?
    Ik blijf zitten met mijn vraag: Waarom?
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me juist een evenwicht,die beide gevoelens. Als je zo intens kunt genieten van al het kleine mooie,ervaar je de tegenpool ook.En leef je misschien mee met een diep bedroefde japanse mevrouw op tv.Alleen maar genieten of je de hele dag onderdompelen in de berichtgeving over Japan lijkt me eenzijdig. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ja,ik zit te genieten van dat boek van Hanneke van Veen,waar jij over schreef. Bedankt voor de tip. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geloof van mij, van deze zingende merel word je niet blij hoor! (grapje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We zullen het antwoord nooit weten waarschijnlijk. Je moet wel van steen zijn om in deze tijd geen gemengde gevoelens te hebben lijkt mij. De wereld lijkt steeds meer op zijn kop te staan al komt dat ook vnl door steeds meer media, iedereen heeft internet en het nieuws stroomt door vele kanalen naar ons toe.
    Ik herken je gemengde gevoelens en ik denk dat we zeker niet alleen staan hierin.

    BeantwoordenVerwijderen