zaterdag 19 maart 2011

Met huid en haar

Zoals ik al eerder opmerkte, heb ik van mijn geboorte af al een zeer kwetsbare huid, met psoriasis en eczeem en overgevoelig voor van alles en nog wat. Heel lastig en vooral ook duur. Vaak gebruik ik een product een poosje naar alle tevredenheid en opeens is het weer bal en ben ik er kennelijk allergisch voor geworden. Ik heb al wat weggegooid en gegeven! Ook was dien ik met extra zorg te behandelen; zeker geen voorwasmiddelen of  was wasverzachters en voor de hoofdwas een  wasmiddel speciaal voor huidproblemen, zoals ecospul of Klok. Het blijft zoeken. Op aanraden van velen ben ik nu bezig met olijfoliezeep en arganolie. Ik schrok eerst van de prijzen maar met veel zoeken waren er ook adressen die goedkoper konden leveren. Leve het internet (Izerina!).
Als ik resultaten boek, zal ik jullie op de hoogte houden. Waarschijnlijk zijn er meer mensen met dergelijke problematiek.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb hier nog een fles argan badolie staan, die was destijds behoorlijk aan de prijs. Dat komt door de grondstoffen die gewoon behoorlijk prijzig zijn. Ik heb een tijdje een groothandelpas gehad waardoor ik een hele grote hoeveelheid marseille en olijfoliezeep kon inslaan. Daar profiteer in nu nog van, ik maak er allesreiniger van en vloerzeep, toiletreiniger enz. Door toevoeging van bijvoorbeeld teatree-olie of sinaasappelolie
    Je zult vast ook wel Weledaspullen geprobeerd hebben, hoe bevalt dat?
    Probeer anders eens een bad met een ei er in, wat (geiten)melk en een handje haver.
    Geitenmelk is sowieso beter bij huidproblemen. Of helemaal geen melk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moeilijk zo'n huid. Maar ook,dat je elk moment ineens met een verzorgingsproduct kan moeten stoppen. Dan kun je nooit eens tijdens een aanbieding een voorraad inslaan.Succes met je olijfoliezeep. Ik ga die morgen bestellen bij odin. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weleda is goed spul, maar lost mijn problemen niet op, ben er gelukkig niet overgevoelig voor, dat scheelt al. Ben idd van plan zelf wasmiddel en schoonmaakspullen te gaan maken, gebruik nu vaak gewone vloeibare zeep, ook goed. Melk gebruik ik niet en de zuivel die ik gebruik is geit, schaap of soja. Haver heb ik nog niet geprobeerd, mijn moeder gebruikte het vroeger wel voor mij, net als maizena. Bedankt voor het meedenken, dat steunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken veel dingen. Mijn man en onze 3 zonen hebben een overgevoelige huid. Hier dus ook geen wasverzachters en alleen Dermolin en Eucerin worden verdragen. Bovendien gebruiken ze Ventolin en Symbicort. CARA noemden we dat vroeger.
    Sterkte met je zoektocht en geniet van het prachtige weer.

    BeantwoordenVerwijderen