zondag 27 maart 2011

infobesitas

Deze kreet kwam ik van de week tegen om een algeheel gevoel van overstroomd te worden door media, al dan niet in geschreven vorm, te beschrijven . En als ik dan mijn leesmand aan het uitmesten ben, weet ik dat ik daar aan lijd en helemaal door eigen schuld. Iedereen weet dat ik een leeswolf ben en dat ik onverzadigbaar ben in dat op zicht. Het gevolg; iedereen gooit uitgelezen kranten, weekbladen en opiniebladen bij mij door de bus. Soms brengen vrienden zelfs plastic tassen vol lektuur, en ik kan geen nee zeggen. Ben er blij mee, grut er gretig in, verheug me op vele uren leesplezier en daarnaast ga ik lustig naar de bibliotheek, krijg boeken, scharrel ze op en dus groeien de stapels. Geregeld mest ik alles uit en breng weer systeem aan; leg bladen op volgorde en boeken op stapeltjes met  of zonder urgentie. Maar soms haalt de lektuur mij in, andersom nooit. Ik ben nooit uitgelezen, nooit helemaal bij. Aan een kant plezant, want altijd een noodvoorraad voor mijn leergierige geest, maar ook kan me een gevoel van moedeloosheid bekruipen; wil ik dit wel allemaal weten? Moet ik dit echt van mezelf, totdat mijn ziektebeeld me weer in de greep krijgt en ik vrolijk een stapel-voor-als-de-rest- uit- is, de kast in duw........Oh help me please doctor.....

3 opmerkingen:

  1. Je laat me lachen.Ik herken de leeshonger.Maar heb niet zoveel voorraad als jij.Tijdschriften,die heb ik voor een groot deel geschrapt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon lekker toegeven aan je leeshonger. Voedsel genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt wel over over mij gaat. Geniet er van.Je kunt nooit genoeg weten

    BeantwoordenVerwijderen