vrijdag 25 maart 2011

Inbreekster

Gisteren overkwam het me weer eens, de achterdeur viel in het slot, ik buiten, geen sleutels of telefoon en geen van de buren thuis. En nodig naar de wc moeten......... Buren verderop hebben een reservesleutel van de voordeur en kunnen me zo bevrijden, maar er was geen teken dat daar iemand thuis was, ik hoorde niets dan tierelierende vogels. Goede raad is duur, maar opeens herinnerde ik me een aflevering van The Mentalist, waarin hij een moord oploste die in een afgesloten kamer was gepleegd. Er kwam een sleutel aan te pas, die via een kleedje voor de deur onder de deur door werd getrokken, nadat hij uit het slot was geduwd. Mijn radertjes draaiden en tenslotte bedacht ik dat het reservesleutelbosje in de bijkeuken aan een haakje hing en besloot ik via het kattenluik en een bezemsteel een poging te doen, en ja, na een paar pogingen hoorde ik de sleutels vallen en was het niet zo moeilijk ze vlak voor het kattenluik te schuiven, zodat ik ze kon pakken. Opgelost! Wel heb ik meteen een extra sleutel laten maken die nu ergens verstopt in het tuinschuurtje wacht op het volgende noodgeval.Weer een talent ontdekt!

4 opmerkingen:

  1. Wat een goede oplossing. Heb je niet in een hoekje van de tuin de boel bemest?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Briljant gevonden. Nu hopen dat er geen echte inbrekers meelezen. Je hebt ze namelijk wel op een idee gebracht.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehm...zo kunnen inbrekers dus ook makkelijk binnenkomen...Zou de sleutels nu ergens anders gaan bewaren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ook daar heb ik aan gedacht; het plekje van de reservesleutels in de bijkeuken is niet zichbaar vanaaf buiten en als je niet weet waar, krijg je het nooit voor elkaar. De extra sleutel in het tuinschuurtje is ook niet voor de hand liggend opgeborgen, dus veilig genoeg en Izerina, ik had het zeker gedaan als ik het niet voor had opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen