dinsdag 8 maart 2011

Heppie

Weer zo'n zonnedagje en vandaag tot 2 uur vrijwel alleen buiten doorgebracht. Nu komt er steeds meer schaduw op mijn erf en dan voel je dat de basisbuitentemperatuur nog niet al te hoog is. Weer heerlijk bezig geweest en veel vuil uit de hele tuin verzameld met hulp van mijn grijper. Gister zag ik in het geweldige programma Aanpakkers een mevrouw die de hele buurt dagelijks vrij maakte van zwerfvuil. Ze had daarvoor een grijpstok en een grote boodschappen tas en die was na afloop ook helemaal vol. Erg positief mens die weigerde een negatief oordeel uit te spreken over de vervuilers. Maar ik dacht opeens aan de grijpstok die ik ook heb staan, om in slechtere periodes zonder bukken dingen te kunnen oprapen en dat leek me een goed idee voor in de tuin. In de winter waaien er altijd plastic zakjes, snoeppapiertjes en ander vuil in. Bovendien waren er vele lege plastic bloempotten tijdens een storm over de hele tuin uitgestrooid. En het werkt prima, net als de grote plastic tas met stevige hengsels die ik gebruik om organisch afval naar de composthoop te transporteren. Dat ruimt weer op, en dat zonder honderd keren te bukken!
Ook heerlijk in de zon gelezen, dus ik ben nu geheel rozig en zal vannacht wel als een blok slapen.
Leuk boek van Hanneke van Veen (van de Vrekkenkrant) over haar leven "Het kan alleen maar beter worden"en tot mijn verrassing blijkt ze in Den Helder geboren te zijn en er haar jeugd doorgebracht te hebben. Ze is alleen niet erg positief over het  koude tochtgat Nieuwediep  Ach ja, ik zie het liever als een stad waar de lucht altijd schoon is. Ik ben er erg heppie.

5 opmerkingen:

  1. Echt wel dat jij lekker slaapt vannacht! En van dit weer knapt iedereen op! Ik zie het bij ons int dorp ook hoor. Heerlijk!

    Geniet nog even
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze hond komt dagelijks met plastic afval uit de berm in de bek aanzetten. Vaak gooi ik het dan in een vuilnisbak. Dat boek ga ik eens opzoeken in de bieb. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek heb ik ook gelezen. Hanneke van Veen schrijft erg makkelijk en het leest prettig. Ik vond het een leuk boek. Die grijpertjes lijken me handig, hoe kom ik daar aan? Bukken gaat mij namelijk steeds slechter af. Slaap lekker na deze zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die grijpstokken zijn te koop bij de thuiszorgwinkels en dergelijken, maar ook soms bij Blokker, Action etc. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen