donderdag 24 maart 2011

grenzen

Sinds ik door de voetreflexzonebehandelingen een heel stuk energie terug heb, moet ik weer leren met mezelf om te gaan. Waar vroeger de grenzen duidelijk lagen, zijn ze nu soms onherkenbaar vermomd op plekken waar ik  al jaren niet meer ben geweest. Vreemd en wonderbaarlijk, een ontdekkingstocht. Soms zie ik gewoontegetrouw erg op tegen een bepaalde klus en realiseer ik me opeens, dat het inderdaad een hele opgave was, voorheen, maar nu...? Proberen maar. Kon ik maar krap 50 meter lopen, nu gaat dat me makkelijk af, dus probeer ik mijn actieradius te vergroten. Gister een brief gepost op, wat bij nader inzien bleek, een adres op 125 meter van mijn huis, dus heen en terug een kwart kilometer. Dat was toch wel erg hoog gegrepen, dus de liezen begonnen te protesteren en de bovenbenen, maar de voeten en de kuiten hadden er geen problemen mee, dus het moet onwennigheid zijn wat me parten speelde. Ik zit weer regelmatig op de hometrainer en voer dat heel geleidelijk op, net als oefeningen voor rug en benen en schouders. Leuk en spannend zo'n reis.
Sinds een paar dagen kreeg ik weer last van teveel prikkels door de tv. Dan voel ik onrust, moeite met concentreren en geniet ik niet echt, maar heb steeds meer het gevoel dat ik mijn tijd vermors aan dingen die niet eens prettig blijken te zijn. Dus na het weekend geen tv meer gekeken en alleen 1 programma via Uitzending gemist. Wat een rust daalt er dan al snel neer, heerlijk!! Ik merk dat ik ontstress en onthaast en kijk minder op de klok, neem meer tijd om eten te maken en lees heel veel. TV-vasten is soms een medicijn voor mij om meer in balans te komen.

3 opmerkingen:

  1. Functioneel TV kijken kan leuk zijn, maar de hele avond voor zo'n kastje zitten doen wij al jaren niet meer. Wij lezen ons het heen en weer en dat ontspant (voor ons dan) heel goed. Naast overbodige spullen ontdoen we ons op die manier ook van onnodige programma's op TV. Wie de mol is of hoe deperate the housewifes zijn heeft me sowieso nooit kunnen boeien maar dat is persoonlijk. Dat een ander wel de behoefte kan hebben aan dergelijke 'ontspanning' vind ik prima maar voor mij werkt het niet.
    Wat goed dat je bent opgeknapt na voetreflexzonetherapie. Geniet van de vooruitgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop,dat je dat probleem van andere grenzen nog een poosje houdt. Want dat betekent steeds weer iets meer kunnen doen.Ik heb op dit moment het omgekeerde. Daarom kwam het boek van de mindfullness op een juist moment. Bedankt voor de tip. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. TV is aan mij niet besteed. Mijn man wil nog wel eens zappend de avond doorbrengen, maar ik ga bloggen, lezen of cryptogrammen oplossen.
    Wat fijn dat het steeds beter gaat. Ik probeer ook langzaam maar zeker mijn wandelingetjes met wat meters te verlengen. En met dit prachtige weer ben ik uren in de tuin bezig. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen