donderdag 24 maart 2011

Genoegvrouw

Al jaren ontvang ik de e-mails met Consumindermijmeringen van Annemiek van Deurssen. Dit is een Landgraafse dame die door eigen ervaringen wijs geworden, een meesteres in consuminderen is geworden,. Ze schrijft een leuke tuinrubriek voor het blad Genoeg, werkte mee aan de laatste Landelijke Genoeg dag en heeft in haar woonplaats het eerste Genoeghuis van Nederland opgezet, waar minima terecht kunnen voor raad en daad, spullen en cursussen, kookkringen en tuinkringen. Geweldig dat een mens zo veel in haar eentje voor elkaar kan krijgen. Een vrouw met een mooie levensinstelling en een groot hart. Op a-vandeursen@home.nl kun je haar dagelijkse tips aanvragen en je kunt je daar ook weer afmelden. Ze weet heel veel van tuinieren, bakken, naaien, geldzaken en mensen. Een aanrader!

8 opmerkingen:

  1. Ik heb ze ook een tijdje gekregen. leuk en inspirerende mailtjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, bedankt voor de tip, ik ga ze aanvragen, ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg ze ook al een hele tijd dagelijks in
    mijn mailbox..en kijk er elke keer naar uit...
    heb al veel van haar geleerd.
    Ik vind het een fantastische vrouw!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die mevrouw ken ik niet.Heeft ze ook boeken geschreven? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annemiek heeft twee boeken geschreven over haar eigen leven, wat inderdaad een aaneenschakeling van vrij heftige gebeurtenissen is geweest. Ze is een echte 'volksvrouw', weinig onderwijs gehad, dus ze schrijft in een naieve eenvoudige stijl. De boeken kun je ook via haar bestellen, want ze heeft ze in eigen beheer uitgegeven. Denk niet dat ze via de bibliotheek te bekomen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!
    Ik heb het aangevraagd! Bedankt voor de tip!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen