zondag 13 maart 2011

gedachten

En steeds meer nieuws sijpelt door over de situatie in Japan.Een ingrijpende aardbeving, gevolgd door een alles verwoestende tsunami levert beelden op van een onbegrijpelijk drama.Nu  diverse kerncentrales, die de volgende dreiging  worden, en een vulkaan sluit zich aan bij de ellende.Ongelooflijk hoe rustig en gedisciplineerd de Japanners reageren. De reddingswerkers die proberen te redden wat er te redden valt. Dreigende water-, energie- en voedseltekorten, epidemieën die op de loer liggen (denk alleen al aan alle vissenkadavers,onontdekte gedode bewoners, huisdieren en vee) en dat in de winter. Onoverzienbare ellende. Ik kan alleen verwijzen naar het mooie blog van TussenpoZen. Goede gedachten sturen,kwaad kan het niet en wie weet wat het wel brengt.
Praktisch kan ik niets doen,maar meeleven wel.

4 opmerkingen:

  1. Goeienamiddag, ben even gaan lezen bij tussenpoZen....Ga het ook zeker eens proberen...
    er zijn zo weinig dingen dat we kunnen doen...
    Ik schreef er ook een logje over vandaag...
    Niet alleen over de situatie in Japan maar ook
    een beetje over alle verdriet;..
    liefs
    bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlasje,hier lees ik,wat ik morgen had willen schrijven. Ik geloof wel degelijk in de eenheid van alles,wat leeft.En in die verbondenheid heeft ons medeleven wel degelijk invloed.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is vreselijk wat daar gebeurt. Onwerkelijk en alles verwoestend.

    De beelden op tv..... het water wat alles meesleurt.

    Je kunt inderdaad niet veel doen.
    Alleen meeleven.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook van onder de indruk. Mijn man werkt in Amsterdam bij een Japans bedrijf, dus daar komt het helemaal dichtbij.

    BeantwoordenVerwijderen