woensdag 9 maart 2011

blubblub

Het was best koud vanmorgen toen ik mijn bioboodschapjes haalde. Ik had extra veel want zelfs de katten eten tegenwoordig biologisch. De harde brokken van Yarrah zijn goedkoper zelfs dan de andere betere niet-biologische merken dus is de keus niet moeilijk. Ze zijn er gek op, spugen haast nooit en zien er prima en energiek uit. Weer thuisgekomen voelde ik me zo rillerig dat ik besloot meteen maar een warm bad te maken. Ik heb gelukkig een echte badkuip en vind het heerlijk om in schuim en warm water spieren en gewrichten te verwennen. Helaas heb ik een overgevoelige huid, dus vaker dan 2 x per week badderen of douchen zit er niet erg in. Zelfs zonder zeep, en met dik insmeren erna, gaat mijn huid protesteren, dus houd ik het bij een kattenwasje bij de wasbak dagelijks en af en toe een bad. Maar het genot is dan ook des te groter. Ik heb heerlijke zelfgemaakte aroma zalven op puur biologische basis van mijn reflexzone vriendin gekregen waarmee ik pijnlijke spieren en mijn voeten verwen en oh,oh wat ben ik dan een geurig, verwend prinsesje.

5 opmerkingen:

  1. Geluksvogel met je warme bad! Ik dacht vanochtend "ach het is lente,de badcelkachel hoeft niet aan ". Het gevolg was supersnel douchen bij 6 gr. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je wel eens arganolie geprobeerd? dat is puur natuur en erg vet.
    http://www.arganwinkel.nl/?gclid=COWVqbbMwacCFYaIDgodOTXApw
    Er zijn vast nog wel meer adressen waar je het kunt kopen maar hier even een linkje.
    Havermout in bad doet ook wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vele olieen wel geprobeerd, argan nog niet. Havermout is idd erg prettig, net als zeezout.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ken jij de ayurvedische oliemassage vóór het douchen of baden?Daar moest ik lang na het lezen van je blogje aan denken.Doordat je ingevet onder/in het water stapt,droogt je huid ook niet zo uit. Ik vind het een heerlijke massage. Enig nadeel als je het vaak doet,wat meer schoonmaken in je badcel. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve reakties, bedankt voor het meedenken. De suggesties zullen zeker voor de toekomst in gedachten worden gehouden. Weet wel wat Ayurvedische oliebehandeling inhoudt maar heb het nooit meegemaakt. Wie weet. Voorlopig houd ik het bij kokosolie en bio-oil. Consuminderaars maken eerst alles netjes op!

    BeantwoordenVerwijderen