zondag 20 maart 2011

blij?

De berichten over de aanval op het regime van Libië door Amerika en bondgenoten maakt verwarde gevoelens bij me los. Blij voor de opstandelingen die terecht het regime willen verdrijven. Hoop dat Khadaffi nu gedwongen gaat vertrekken. Spijt om alle levens die zo verspild zijn door de vasthoudendheid van een despoot. Walging als ik het woord oorlog en inval en bombardement hoor. Waar ooit ingegrepen is, is niet bepaald een ideale situatie gecreëerd. Kijk naar Irak, Joegoslavië en Afghanistan. Kijk naar de vernietigende verzetorganisaties als Lichtend Pad, Taliban, die misschien met een goed ideaal gestart zijn, maar een zichzelf versterkende negatieve spiraal worden. Eerst maar afwachten wat dit oplevert op korte termijn en dan op langere. Arme Libiërs.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk. Ik houd ook mijn hart vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik vind het erg spannend allemaal. Volg het nieuws en hoop er maar het beste van voor de Libiërs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dan altijd aan het verdriet van de nabestaanden van beide kanten. Want of je man verzetsstrijder of aanhanger van Khadaffi is,na sneuvelen moet een gezin verder. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen