zaterdag 26 februari 2011

wereld

Hier in huis is het warm en knus, kachel aan, thee in de pot, muziekje en een stapel kranten. Vreemd om te weten dat er op het moment  heftig taferelen in het Midden- Oosten plaatsvinden. In Egypte proberen demonstranten de vinger aan de pols van de aanstaande democratisering te houden . In ander landen is de opstand tegen het niet-democratische gezag nog druk gaande. Libië vecht op leven en dood voor verdrijving van een man die als een krankzinnig geworden kat in het nauw de gekste en verschrikkelijkste sprongen maakt.
De Jasmijnrevolutie is nog lang niet beslist. Ik vind het bijna surrealistisch om hier in alle comfort en rust mijn  krantjes te lezen, wetend dat op hetzelfde moment zulke omwentelingen gaande zijn  met zoveel verdriet en geweld . Ik kan het niet van mijn netvlies krijgen.

3 opmerkingen:

  1. Ik weet wat je bedoelt. Surrealistisch is inderdaad een goed woord hiervoor...
    Als ik het nieuws zie, lijkt het iets uit een film...

    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ook ik ken dat gevoel.Ook leg ik steeds onbewust de link naar de kettingreactie die de val van de Berlijnse muur had. De mensen in het midden oosten hebben nog een lange weg te gaan.

    Op mijn blog heb ik vandaag een verrassing voor je neer gezet, volgens mij heb je hem al eerder gehad.Kijk maar wat je er mee doet, het is meer een waardering, dan iets anders :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het verschil is groot. Ik leef mee met de mensen daar.Mijn hart schiet vol,als ik het verdriet bij weer een begrafenis zie. Maar ik laat het niet constant mijn leven beinvloeden. Door de bijna 24-uurs berichtgeving zou een mens die neiging hebben. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen