maandag 7 februari 2011

Voorjaarsbloemen

De grond kijk ik ze uit, die sneeuwklokjes, ranonkels, scilla's en alle andere voorjaarsbloeiers. Heerlijk als er elke dag weer iets nieuws te zien is in de tuin. Zover is het nog niet, al zwellen de knoppen aan bomen en struiken en komen steeds meer groene sprieten boven de aarde, maar in huis leef ik me uit. Vandaag gele tulpen gekocht die in een apart tulpenvaasje( voor een habbekrats bij ACTION vandaan, maar dat zeg ik er meestal niet bij)staan en in de wacht een schaal met narcisbolletjes, terwijl de uitgekomen witte hyacinten naar de achterkamer verbannen zijn, want ze zijn toch wel overheersend van geur. Heel vrolijk word ik van die lentebodes en zodra er iets is uitgebloeid komt een volgende bos of pot op tafel om mijn kamer vol seizoenskleuren te houden.Als ik buiten ben, speur ik onwillekeurig tuinen af  of daar al sneeuwklokjes bloeien en slootkanten op zoek naar hoefblad en speenkruid en bloeiende elzen. Nog niet gezien, maar ik ruik het, het komt eraan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten