woensdag 23 februari 2011

stoned?

Zag een paar opnames van Khadaffi van gisteren. Vreemd, heel vreemd. De man leek wel stoned. Nu is het niet ongewoon dat grote leiders aan middelen verslaafd raken. Ook zijn velen het contact met de werkelijkheid kwijt al dan niet door psychische ziekte. Het gevaar van een ieder met macht/geld is dat de mensen er direct omheen alleen maar pluimstrijken waardoor hun ego ontploft. Ook bv Bagwan liep in die val (limousines en dure horloges, een staf die samenzwoor), maar Hitler, Napoleon , Churchil, Stalin, Mao en vele Amerikaanse presidenten stonden niet echt altijd met de voeten in de aarde. In het geval van Libië is het dramatisch want het gaat over de rug van de gewone mensen. Mensen die zich eindelijk verzetten tegen een dictatuur die hen onderdrukt en arm houdt en nu slachtoffer van een bloedbad worden door een doorgedraaide machthebber. Ik zend vele gedachten van kracht en rechtvaardigheid die kant op.

2 opmerkingen:

  1. Ik kreeg de indruk,dat hij psychotisch was. Trouwens al langer. Sadam had ook zo'n blik in de ogen. Ik denk ook met liefde aan die mensen,aan allemaal. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had dezelfde gedachte! En Manlief zegt dat hij er altijd zo uitzag. Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer.
    Wat fijn dat je ook over het 'nieuws' schrijft. Er zijn toch nog mensen die naar het journaal kijken. Ik ben blij.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen