zaterdag 12 februari 2011

Skepsis

Hoe blij ik ook ben voor de Egyptische demonstranten dat ze de eerste horde hebben genomen (Mubarak weg), als ik de tanks in de straten zie, bekruipt me een onaangenaam gevoel. Het leger, dat altijd achter Mubarak bleef staan zou opeens omgeturnd zijn? Legers zijn sowieso niet de meest progressieve stromingen in een maatschappij, dus ik vrees dat de militaire regering (of is het de oude regering met in naam het leger aan het hoofd?) niet zo snel tot echte democratisering over zal gaan, Anderzijds is dat misschien ook een te grote stap voor een land dat zolang onder dictatoriaal gezag heeft gestaan. Ik ben geen politicoloog, maar volg de zaken graag en met een kritisch oog. Mijn eigen vertrouwen in overheden is alleen maar gedaald en zelfs hier in Nederland heb ik geen hoge pet op van de werking van onze democratie. Wie trekken nou echt aan de touwtjes?

Vanavond stort ik me maar in een iets overzichtelijker genoegen; Het WK Allround!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten