maandag 21 februari 2011

Opgeruimd

Het zonnetje maakt het veel vrolijker al blijft het berekoud. Mooi weer om een binnenklus te doen. Na de brand in mijn huis (augustus 2009), waren veel van mijn spullen, al dan niet aangetast door rook, water en /of vuur opgeslagen in garage en op de bovenetage. Zo ook mijn cd;'s en dvd's. Gelukkig was het meeste behouden, maar veel van de kunststofdoosjes waar ze in zitten, waren kapot, versmolten of anderzins onbruikbaar geworden. Omdat ik altijd al vond dat deze dingen door hun verpakking erg veel ruimte in beslag namen, was ik al eerder aan het rondkijken naar betere opbergsystemen en laat ik nu vorig jaar als prijsje een proefpakketje van een opbergsysteem winnen. Het betreft plastic hoesjes waarin je zowel de papieren info als de schijfjes kunt doen (ze zijn speciaal weekmakers-vrij, dus aantasting niet mogelijk). Dat spaart enorm veel gewicht en ruimte. Ik heb dus een flinke lading van die dingen besteld en anderhalve week geleden ben ik begonnen alles uit de oude verpakkingen te halen en in de nieuwe te doen. Geloof me, het was (zeker voor iemand met verminderde handfunktie) een dievenbaan, maar het is klaar. Er zijn ruim drie grote verhuisdozen leeg en 4 dozen formaat schoenendoos vol. Dat is een verschil!Een grote klus maar leidend tot grote tevredenheid!! Alles staat gerangschikt op categorie en alfabet, zodat alles meteen terug te vinden is, indien nodig. Dat maakt me weer heel blij.

1 opmerking:

  1. Je hebt wel geluk,dat je muziek en films behouden bleven.Heb je voldaan een kop thee gedronken na afloop? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen