donderdag 17 februari 2011

Oei ik groei

Vorige week had ik hem weer van de plank gehaald en gebruikt en nu weer; de sapcentrifuge. Deze week zat er andijvie in de Odintas en dat eet ik alleen rauw. Ik had al een flinke salade gemaakt gister, maar om nu deze week elke dag een andijviesla op het menu te zetten (het was een mega-struik) gaat me te ver. Nu dus 1/3 van die struik in de sapmachine met een reuze winterwortel, twee forse stengels bleekselderij , een appel en een paprika en zie een kostelijk sapje, boordevol pitamientjes. Ik voeg altijd wel wat citroensap, olie (nu lijnzaad maar olijf of andere vloeibare olie kan prima) en zout en peper toe. Elke dag sap is me teveel, maar een paar keer per week is zalig. Als er meer verse vruchtensoorten zijn maak ik ook vaak smoothies voor het ontbijt of als tussendoortje, maar nu in de winter houd ik het bij mijn warme havermout,appel,zaden,yoghurt mixje, 's ochtends.
Ik eet veel groenten en fruit, maar soms heb ik het gevoel mijn quotum niet te halen en is vers sap een prima aanvulling. Weer een stap naar een betere conditie voor dit voorjaar.

2 opmerkingen:

  1. Eindelijk een mede sap en smoothie maakster! Stoer!
    Ik doe dat sinds een jaar en zelfs mijn huid is mooier geworden.
    Meer energie, minder ziek...
    Ik geloof er echt heilig in.
    En heel verstandig dat je de andijvie alleen rauw eet!
    Liefs,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vlasje,

    Bedankt voor je award. Ik heb zojuist een berichtje weer gepubliceerd met mijn selectie. Ik vind het een heel leuk initiatief en wil jou dan ook veel succes wensen met je blog!

    Liefs,
    Heleen

    PS: Smoothies rock!

    BeantwoordenVerwijderen