woensdag 23 februari 2011

Frisse neus

Het was nog steeds berekoud vanmorgen. Vorige week reed ik door de steeg met mijn scootmobiel en zag tot mijn grote verbijstering bij de hangjongerenplek -achter een paar garageboxen is een inspringend deel van de steeg en dat ligt pal op het zuiden, heel beschut en warm, dus veel in gebruik bij jongeren om hun in de nabijgelegen koffieshops aangekochte rookwaar te nuttigen en 's avonds laat intieme handelingen te verrichten- een jongen met ontbloot bovenlijf in het zonnetje zitten. Het was toen een graad of 10 terwijl we nu de 0 graden nauwelijks halen. Maar mijn noodzakelijke bioboodschapjes zijn binnen, het plastic afval buiten gezet, mijn neus fris en het lijf roept om hete thee, hetgeen ik maar snel zal maken. Dat zijn van die kleine kadootjes die jejezelf kan geven; frisse lucht en daarna iets warms te drinken met de voldoening dat je alweer een taakje hebt verricht.
Meteen een van de weer teruggevonden cassettebandjes afspelen met een een tribute voor Woody Guthrie met oa. Bob Dylan.

3 opmerkingen:

  1. Ik ga straks om mijn bio-bestelling.Ik ken dat cassettebandje en heb ook nog oude platen op cd van Woody zelf.Ook hij is op youtube. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook nog ver onder nul vandaag maar als de zon er door komt een echt lentegevoel. Ik vind dit frisse weer overigens ook heerlijk, lekker de ramen open in de slaapkamers en de eventuele ziektekiemen verdrijven.
    Wat leuk, cassettebandjes. Die heb ik niet meer en ook niets meer om ze af te spelen. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Youtuben doe ik geregeld; of ik maak een afspeellijst van wat mijn smaak is, of ik ga lekker zitten zappen van de een naar de andere oude held, heerlijk. Die cassettebandjes zijn tevens herinneringen aan mijn moeder en vrienden die veel voor me opnamen. Er zijn er ook een rits van een plaatselijke bluesgroep waarvan anderhalf jaar geleden een der leden overleed, die zijn me extra dierbaar.

    BeantwoordenVerwijderen